Set de COLECȚII ISTORICE despre Zona Snagov 

ce demonstrează importanța ca centru religios, cultural, istoric, sportiv, politic

Proiect cultural finanțat de Administrația Fondului Cultural Național

Set de COLECȚII ISTORICE despre Zona Snagov ce demonstrează importanța ca centru religios, cultural, istoric, sportiv, politic

A] COD=PD0003 | PM= Andreea Zoica
     Bugete:  BTImp=?8 luni > BTOre=?600ore | BBani=?4x.xxx lei (Inv: 0/ Ope:100% ) cu contribuție proprie (Fundatia Snagov): ?25%
     Start=?2012  | DL=?2012
[da ] Fișă proiect (prezenta) [da] Proiect detaliat [da] Proiect aprobat  de AFCN și implementat. Și care necesită dezvoltari și mai ales valorificare (recurenta – cel putin anual) a rezultatelor
Finanțare:
 [ ] are / [da] speranțe / [nu încă] demersuri
                        [nu] eligiblitate UE / [AFCN] alte surse / [ ] sposori interesați
Status= finalizat dar poate fi upgradat și dezvoltat

B] DENUMIRE= Set de COLECȚII ISTORICE despre Zona Snagov ce demonstrează importanța ca centru religios, cultural, istoric, sportiv, politic

C] OBIECTIVE
c1) Educarea și pregătirea tinerilor voluntari pentru a desfășura profesionist activități sportive în natură (circuite eco-turistice cu bicicletele și caiacele), să fie un exemplu pozitiv pentru comunitatea locală și obținerea implicării lor pe viitor în proiecte cu scop ecologic și educativ. 
c2) Extinderea echipei de voluntari din Zona Snagov (gestionată prin Fundația Snagov) care să poată derula astfel de activități, cu accent pe valorizarea și respectarea patrimoniului natural și cultural existent. 
c3) Intensificarea promovării și derulării profesioniste de activități sportive și recreative în natură, în zona verde din jurul orașelor (păduri, lacuri) cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător și comunității locale. 
Tineri (16-35 de ani) care să re-învețe să exploreze și interacționeze în natură, constructiv, cu exemple pozitive, realizate tot prin implicarea (altor) tineri.
c4) implicare – voluntari: a) locali .. b) pe specializări (licențe, masterate etc.)

D] CONTEXT (nevoie/problemă):
d1) Zona Snagov are un deosebit patrimoniu natural și cultural, însă sub-valorizat și prea puțin cunoscut și explorat de noile generații. 
d2) noi oferte (locale) necesită și mai mulți cunoscători + susținători + furnizori (și personal) locali;
d3) a) ne-eligibilitate finanțare UE pt București-Ilfov (turism, cultură, mediu-biodiversitate) b) autoritățile locale + regionale doresc un Snagov = “dormitoare de lux” cu “circuit închis”

E] PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI / Agendă:
1] Pregătirea materialelor suport și de promovare a Programului de instruire pentru tineri
2] Promovarea Programului de instruire în rândul tinerilor din școli și universitîți și înscrierea participanților
3] Derularea Programului de instruire a tinerilor și Evaluarea finală: 
3.1] Etapa Ia – instruire teoretică: 4 zile în București (feb-mar 2014)
3.2] Etapa Ib – instruire practică pe cele 2 activități sportive: 2 zile în zona Snagov (sfîrșit martie sau început aprilie 2014)
3.3] Etapa II – evaluare finală: Implicarea participanților în proiecte / acțiuni concrete din zonă (cel puțin 3 grupuri externe diferite / 2 zile – circa 100 persoane) – în special corelat cu Școala Altfel și alte grupuri de turiști sosiți în zonă (apr-iun 2014)
4] Asigurarea logisticii necesare pentru derularea în bune condiții a programului de instruire și evaluare – atât prin proiect, cât și prin parteneri; 

F] REZULTATE / Livrabile / Beneficii (propuse prin proiect):
1) din 100 tineri (locali) implicați inițial, 50, 20 respectiv 10 ajung în diferite stadii de implicare (pregătire) – putând a fi preluați (angajați) de furnizorii locali de servicii turistice
2) un plus de vizibilitate și discuții (timp de 8 luni) în comunitatea locală (16.000 locuitori – 3 comune riverane lacului) despre “destinația turistică Snagov”

G] REALIZĂRI / (Status Report):
g1) proiect scris – aprobat de raiffeisencomunitati.ro
g2) 800 de sustinători
* rețeaua școlilor din zona Snagov nu s-a implicat (și) pentru că au încercat cu propriul lor proiect (ar fi putut vota “și – și” dar s-au poziționat drept  competiție cu “win-loose”)

H] RESURSE=
* cele descrise detalilat în proiect (cu Excel, grafic Gantt etc.)
* A se vedea bugetul financiar mai sus menționat.
Există buget de prezentare – finanțare și finantațorii au promovare inclusă.

I] PROMOVARE / Vizibilitate
i1) Pagină de prezentare din site:  ? (secțiunea Turism – de alocat)
i2) * cele prevazute în proiect

J] SPONSORI:
j1) {aici organizația dvs}: ? (300 Euro – sponsor – pachet promo – cere detalii)
j2) pot contribui (și fi mentionate) și persoane fizice

+++  Legendă:
PM= Project Manager: adică responsabilul cu derularea proiectului
BT=   buget de ore : numărul de ore estimate ca necesare, pentru a termina cu bine proiectul, în ipoteza în care sunt asigurare resursele umane (cu competențele menționate) și cele materiale (sau banii cu care acestea vor fi achiziționate)
Status= Status Report : adică prezentarea succintă a situației curente de derulare a proiectului în cauză
Start= Data de Start : cea mai probabil (viitoare) data la care ar putea începe (sau s-a reprogramat) începerea derulării proiectului
DL= Dead Line : Data la care proiectul trebuie (obligatoriu) să se termine
xyz = link-uri ori detalii care necesită (re)actualizare / (re)considerare

### Dacă te interesează acest proiect (chiar în forme modificate) – contactează-ne să găsim o modalitate de colaborare.

+++
Cum să VOTEZI proiectul: (când o mai fi oportun)
1) Inscrierea / inregistrarea pe site-ul www.raiffeisencomunitati.ro: Click pe sectiunea “Program de granturi” > Click pe „Inregistreaza-te” sau “Log In” daca aveti deja un cont; 
2) Tot in sectiunea “Program de granturi” > Click aici pentru a vota proiectul preferat; 
3) Sub harta afisata se selecteaza judetul Ilfov; 
4) Bifati proiectul nostru care se afla la categoria Sport cu titlul “O minte sanatoasa, intr-un corp sanatos, intr-un mediu si comunitate – sustenabile”. (link la – mai multe detalii despre proiect); 
5) Apasati butonul „Voteaza” (situat la finalul listei de proiecte). 
+++

Titlul proiect: Set de COLECTII ISTORICE despre Zona Snagov ce demonstreaza importanta ca centru religios, cultural, istoric, sportiv, politic
Aria tematica: Activitati muzeale 

Proiectul cultural are in vedere incurajarea formelor de dialog intercultural – educatie si dezvoltare audienta culturala prin organizarea unui format inedit de eveniment – tip expozitie itineranta: Snagov si Bucuresti, cu organizare de circuite culturale si concursuri scolare.

Lansare: 20-august-2012, odata cu semnarea contractului de finantare intre Fundatia SNAGOV si AFCN. 
Durata proiect: 3 luni 
Beneficiar: Fundatia SNAGOV – in calitate de unitate contractanta a proiectului 

Valoare totala proiect: 52.063 lei 
Valoare nerambursabila: 45.893 lei (finantat de catre AFCN) 

Obiectiv general proiect
Punerea in valoare a patrimoniului muzeal in scopul cunoasterii si educarii prin promovarea si realizarea de evenimente culturale dedicate alaturi de circuite itinerante (Snagov-Bucuresti-Snagov), care sa contribuie la cresterea accesului publicului si specialistilor la Coleciile Istorice despre Zona Snagov – colectii publice private initiate si dezvoltate de Fundatia Snagov

Activitati principale
1.A Pregatire colectie pentru prezentare, expunere si circuit
1.B Pregatire materiale promovare eveniment si actiuni de promovare eveniment (banner, roll-up, afise, carti postale, album prezentare)
1.C Activitati de logistica (locatie, echipamente, refreshment, transport regional si local)
1.D Derularea a 4 zile de evenimente dedicate prezentarii si expunerii Colectiilor Istorice din Zona Snagov
1.E Activitati post-eveniment prezentare colectie

Rezultate principale ale proiectului: 
1. Pregatire si organizare 4 zile de evenimente pentru prezentarea colectiilor istorice despre Zona Snagov: achizitionare si organizare suporturi mobile de expunere, asigurarea materialelor si serviciilor necesare desfasurarii evenimentelor;
2. Derulare 4 zile de evenimente de prezentare a colectiilor istorice despre Zona Snagov (expozitii deschise in Snagov si Bucuresti, circuite culturale in zona Snagov, concurs scolar de istorie a zonei Snagov)
3. Realizare materiale de informare – promovare:
– 1 comunicat de presa cu invitatie eveniment;
– 100 afise de prezentare evenimente;
– 1 roll-up banner prezentare Colectii Istorice despre Zona Snagov;
– 200 brosuri de prezentare a Colectiilor Istorice despre Zona Snagov (in romana si engleza) + 1 versiune pdf. pentru postare in pagina web pe site-ul  ww.fundatiasnagov.ro;
– 1 banner pentru promovarea eventimentelor din cadrul proiectului cultural si a Colectiilor Istorice despre Zona Snagov;
– 200 carti postale tematice pentru prezentare Colectii Istorice despre Zona Snagov;
– 6 pagini web dedicate Colectiilor Istorice despre Zona Snagov pe site-ul www.fundatiasnagov.ro (versiune romana si engleza);
– 1 videoclip de circa 3 minute de prezentare a colectiei postat pe site-ul www.fundatiasnagov.ro si pe www.youtube.com ;
4. 128 participanti / vizitatori ai colectiilor istorice tematice legate de Zona Snagov (in cele 4 zile) 
Manager de Proiect: Andreea Zoica

LIVRABILE (PUBLICE – minime) OBLIGATORII:
1) Invitație evenimente dedicate – Colecții
2) Comunicat de presă – Evenimente – Colecții (conține linkuri relevante)
3) Concurs Școlar Multidisciplinar: Zona Snagov – Colecții (conține linkuri relevante)
4) Toamna Colecțiilor Muzeale Snagov – Colecții (conține linkuri relevante)

# Fundatia Snagov a continuat activitatile si dezvoltarea livrabilelor vizate prin proiect, astfel:
1) Expunere permanenta in cadrul Colectiilor Muzeale Snagov
2) Evenimente noi (ex: recurenta “Noaptea Muzeelor) si expuneri in diferite contexte (de circa 1-2 ori per an)
3) evenimente cu grupuri de scolari – elevi (asociate unor teme cuprinse si in colectii)
4) completarea cu piese a colectiilor
5) culegerea de informatii (+interviuri) in comunitate

# Fundatia Snagov PROPUNERI + NEVOI:
1) cauta parteneri cu/la care sa poata expune colectiile existente (sau parti ale acesteia);
2.1) are nevoie de bani pentru a achizitiona noi piese relevante – pentru completarea colectiilor;
2.2)  are nevoie de bani pentru a (scana + tehnoredacta etc.) publica unele sinteze / articole (si organiza mici evenimente publice);
2.3) pentru a asigura o mai buna conservare a pieselor (tratare – materiale diverite) / pentru stocare (cutii plastic etanse / paza si siguranta / aparate pentru conditii climatice adecvate (umiditate – lumina – temperatura)
2.4) a implica tineri – voluntari in activitati asociate (cautari bibliografice, interpretari si corelari tematice, valorizarea diferitelor subiecte prin postari in retele sociale + evenimente etc.)

Notă: Pentru orice detalii suplimentare, îmbunătățiri, contribuții, propuneri – vă invităm să ne contactați la [email protected]

Open chat
Concret: CUM putem - ajuta?