AUDIO Ghiduri – Detalii, Beneficii, Propuneri, ToDo …
Cetățenii, comunitățile și instituțiile moderne utilizează (preferă) soluții de informare bazate pe QR coduri si audio ghiduri, pentru:
1) informare / orientare – hărți – direcții – POI – transport public – servicii publice și sociale (puncte de interes și moduri de contactare – comunicare;
2) servicii / produse / resurse publice etc. 3) diferite instrucțiuni și recomandări
Acestea pot fi usor amplasate în intersecții, în spații publice (parcuri, parcări etc.), instituții publice, pe hărți, pe meniuri, pe produse să găsești coduri) prin care poți accesa informații suplimentare (descrieri / link-uri / video – foto / audio etc.). Pentru ca este intantaneu, ieftin – flexibil, ecologic si cu posibilitate de actualizare instantanee > preia info cu propriul smarphone din mici etichete cu QR coduri, info.
Turiștii le preferă (după 2010) să utilizeze smartphone-ul pentru informare – rezervări – hărți – traduceri spontane – plăți – sisteme de securitate personală. Preferă să acceseze informațiile: când și cum vrea el / (a) sincron / remote sau on-spot / online sau descarcate in telefon si apoi utilizate prin GPS:
1) Circuite – Trasee (urbane sau prin natură) – povestite in diferite moduri
2) Oferte + Obiecte despre care poate afla orice, cu smartphone-ul, printr-un simplu click. Meniuri, cataloage, magazine, exponate muzeale, monumente etc. (inclusiv ce + cum poate închiria: biciclete / caiace / bărci / mașini etc + detaliile asociate relevante: safety / utilizate / alternative etc.)
3) HoReCa (cazare – mâncare – refreshment > gata comparate, cu prețuri și rezervare + plata la un click etc.)
4) Cât mai multe detalii despre TOT CE poti FACE într-o zonă (destinație) turistică: Ce poți VEDEA – AUZI – EXPERIMENTA – GUSTA – SURPRIZE etc. (per segment AIO-VALS etc.)
Audio ghidurile moderne permit oferă asistență multimedia (foto – film – texte – voce – harti – jocuri – bonusuri) pentru tururi (vizite/circuite):
1) virtuale (din casa / patul tău)
2) outdoor (spații libere: urbane / natură)
3) indoor (ex: muzee ori alte locuri cu multe obiecte mici – care au atașate QR-coduri).
Fundatia Snagov (si Snagov Tur SRL) au realizat in premiera in Romania ( inca din 2015) primele audioghiduri din Romania utilizabile direct de pe smartphone-uri si care folosesc coordonate GPS si/sau QR coduri.
Noutati / beneficii / diferente:
a) se pot elimina sistemele cu (seturi de) casti (refolosibile si deci riscuri legate de igienna), acumulatoare (individuale si mai mereu cu diferite neplaceri), grele (intre 150-400 grame), care nu merg de cate ori distanta fata de ghid este mai mare de 8-15 m etc.
b) folosire online-offline / nici nu trebuie sa fii in locatie (deci tururi si excursii virtuale etc.)
c) utilizabile pentru circuite tururi outdoor dar si indoor pentru exponate mici – dese – etc.
Fundatia Snagov a fost (primul) partener in Romania al IZI.Travel (primii care am realizat tururi vizibile public). Primele audio-ghiduri pentru Bucuresti. Dar (de fapt) primul audio-ghid l-am realizat pentru Prima Evadare.
Lista Audio-Ghidurilor publice (care sunt functionale):
1) Pentru Bucuresti
10) GRATUIT / 19 atracții Ro/En: Bucharest – Free audio Tour
11) 2Euro / 40 atracții: Bucharest – The Old City Centre
2) Pentru Zona Snagov (circa 100 de POI – prezentate):
21) Prima Evadare > Cycling – Circuit 55 km: Bucharest -> Snagov (First Escape) (Ro/En) Ex: CMS, Lake Snagov, Cultural heritage,
22) Zona Snagov – Prezentare (Ro) Ex: Centru Informare, Parcul si Plaja Snagov,
23) Snagov Museum Collection (En/Ro) ex: VBT,
24) Snagov – NATURĂ: Regăsește și află lucruri noi despre 40+ Specii Ex: Racul, Planorbis,
25) Snagov lac – Patrimoniul Natural ANPLS și Zona Snagov + Regulament
26) Circuit cu Vaporasul pe Lacul Snagov (1h) TIA70%
Note:
a) mai exista alte 8 circuite in diferite stadii de realizate;
b) toate necesita poze cu copyright (si mai bune – care costa). Si o revizuire a textele (+traduceri + completare cu vocea pt audio ghiduri)
c) este necesara instalarea in fluxul turistilor a QR codurilor (pe diferite suporturi / parteneriate / colaborari etc.)
Plaja si Parcul Snagov (POI, audio ghid)
Moduri de utilizare a Audio-Ghidurilor (in Ro, En etc. – 20 limbi!)
1) GRATUITe (complete – gratuite – permanent > caci au SPONSORI: Primaria Snagov, Asocierea Furniuzorilor de Turism din Snagov etc.)
1a) GRATUITe (complete – gratuite – o scurta perioada ori numai cu un COD dar de un Sponsor ori Partener HoReCa ori Primarie > ca Bonus – Cadou ?
1c)
Zona Snagov (cumulat): 2019:18.719 / 322, 2018: 6.297 / 245, 24.9xx / 67x
Si daca adaugam 200% (deci inmultim cu 3) pentru anii 2015+2016+2017 > cam 75.xxx si 2000 !
Prima evadare: 2019: 433/0, 2019: 416/0
Vaporas: 2019: 947/3, 2018: 344/4
Natura: 81/0 si 63/0
Snagov lac – Patrimoniu: 277/0 si 312/0
Zona Snagov: 163/0 si 109/0
* 40 ways to promote your audio guide
Re: ZONA SNAGOV
Prezentam mai jos cateva detalii (Statistici) despre vizitatorii din 2019 (18.719 vizitatori). La un cost (mediu de 0,1 Euro/click – dar de fapt au facut mai mult), rezulta 1.872Euro (beneficii pentru Zona Snagov). Obtinute fara reclama platita (decat 150 lei cu putin inainte de 25.06 = Ziua Lacului Snagov).
> Dar pentru Snagov, Fundatia Snagov a adus beneficii (numai prin aceste audio-ghiduri) si in anii: 2014 – 2015 – 2016 – 2017 – 2018 … 2020 (si din inertie si in 2021).
> Rezulta ca potentialul este urias. Insa am considerat ca ar putea dauna foarte mult orice reclama care starneste interes (mare) si nu este dublata de o capacitate locala (pregatita, capabila, competenta, doritoare – sa preia un flux de cereri de mii de persoane). Caci (si in 2021) – pentru un weekend in mai, care este capacitatea totala la ora 13:00 pentru: transport public, masa, transport pe lac, caiace, biciclete, muzeu, ghizi etc.? Si sa consideram 2 scenarii: a) suntem surprinsi b) cel in care am sti cu macar 48 ore in avans?
Merita sa incercam sa promovam, apoi cererea (cu varf intre 13:00 – 17:00) sa incercam sa o gestionam – ventilam – distribuim catre un portofoliu de activitati, asa incat turistii sa petreaca 5-7 ore la Snagov, sa se infometeze – inseteze bine si sa vina la HoReCa intr-un flux mai optim? Daca DA, cam cat puteti – vreti sa platiti pentru PROMOVARE si ORGANIZARE? Merita sa colaboram sau nu? * Poate (in 2021) este OK sa colaboreze doar 3-4 furnizori HoReCa … (si ceva rulote de la Promenada Snagov) …
> Daca Fundatia Snagov face acum promovare (cum va avea ceva bani dintr-o sponsorizare pentru Ziua Biodiversitatii si Ziua Lacului Snagov), pentru a ne face targetul la activitatile noastre, am genera un dezechilibru (presiune punctuala) pe HoReCa (si in anii anteriori – preventiv ii informam si le recomandam sa vina cu pachet, sa cumpere de la Shop & Go / Profi / ne faceam noi sandwich-uri ca activitate inclusa etc.)
? BUCURESTI ?
Bucuresti – cumulat:
2019: 21006/3786
2018: 19654/4021
Prezentam mai jos cateva detalii (Statistici) despre vizitatorii din 2019 (18.719 vizitatori). La un cost (mediu de 0,1 Euro/click – dar de fapt au facut mai mult), rezulta 1.872Euro (beneficii pentru Zona Snagov). Obtinute fara reclama platita (decat 150 lei cu putin inainte de 25.06 = Ziua Lacului Snagov).
> Dar pentru Snagov, Fundatia Snagov a adus beneficii (numai prin aceste audio-ghiduri) si in anii: 2014 – 2015 – 2016 – 2017 – 2018 … 2020 (si din inertie si in 2021).
> Rezulta ca potentialul este urias. Insa am considerat ca ar putea dauna foarte mult orice reclama care starneste interes (mare) si nu este dublata de o capacitate locala (pregatita, capabila, competenta, doritoare – sa preia un flux de cereri de mii de persoane). Caci (si in 2021) – pentru un weekend in mai, care este capacitatea totala la ora 13:00 pentru: transport public, masa, transport pe lac, caiace, biciclete, muzeu, ghizi etc.? Si sa consideram 2 scenarii: a) suntem surprinsi b) cel in care am sti cu macar 48 ore in avans?
Merita sa incercam sa promovam, apoi cererea (cu varf intre 13:00 – 17:00) sa incercam sa o gestionam – ventilam – distribuim catre un portofoliu de activitati, asa incat turistii sa petreaca 5-7 ore la Snagov, sa se infometeze – inseteze bine si sa vina la HoReCa intr-un flux mai optim? Daca DA, cam cat puteti – vreti sa platiti pentru PROMOVARE si ORGANIZARE? Merita sa colaboram sau nu? * Poate (in 2021) este OK sa colaboreze doar 3-4 furnizori HoReCa … (si ceva rulote de la Promenada Snagov) …
> Daca Fundatia Snagov face acum promovare (cum va avea ceva bani dintr-o sponsorizare pentru Ziua Biodiversitatii si Ziua Lacului Snagov), pentru a ne face targetul la activitatile noastre, am genera un dezechilibru (presiune punctuala) pe HoReCa (si in anii anteriori – preventiv ii informam si le recomandam sa vina cu pachet, sa cumpere de la Shop & Go / Profi / ne faceam noi sandwich-uri ca activitate inclusa etc.)