Centru Informare Turistică

Fundația Snagov (ONG) a luat inițiativa înființării și susținerii unui Centru de Informare Turistică pentru Zona Snagov. Motivații:

Centru de Informare Turistica * In ultimele 3 saptamani, 4 mici grupuri de turisti (Austria, Germania, Anglia) au intrebat despre cum - unde se pot plimba pe malul lacului Snagov .. Caci peste tot in lume (si cf. legii - si in Romania), malurile apelor au o zona de protectie (vezi L1071996 - Legea Apelor) de 5-20 metri latime, pe care autoritatile locale amenajeaza o forma de acces public pentru plimbare, biciclete, jogging, pescuit, foto sau chiar un drum (macar - pietruit). Astfel ca este dificil de explicat ca la Snagov - gardurile sunt pana in lac si sunt cateva iesiri publice (inca) neinchise dar neamenajate. Pe o lungime de 16x2= 32 km lungime. Si ca (de fapt) nici comunitatea locala nu prea mai are pe unde sa 600.000 lei. La care ar trebui sa se adauge: TVA, impozit pe venit/profit, taxe aferente salariilor si mai ales locuri de munca locale (care in sine adreseaza o mare nevoie / problema).
#Snagov #SnagovTourism #SnagovWhatToDo #SnagovFundatia * Get Info & tickets / rent equipment / visit museum & expo http://Turism.Snagov.ro”>
Centru de Informare Turistica * In ultimele 3 saptamani, 4 mici grupuri de turisti (Austria, Germania, Anglia) au intrebat despre cum – unde se pot plimba pe malul lacului Snagov ..
Caci peste tot in lume (si cf. legii – si in Romania), malurile apelor au o zona de protectie (vezi L1071996 – Legea Apelor) de 5-20 metri latime, pe care autoritatile locale amenajeaza o forma de acces public pentru plimbare, biciclete, jogging, pescuit, foto sau chiar un drum (macar – pietruit).
Astfel ca este dificil de explicat ca la Snagov – gardurile sunt pana in lac si sunt cateva iesiri publice (inca) neinchise dar neamenajate. Pe o lungime de 16×2= 32 km lungime. Si ca (de fapt) nici comunitatea locala nu prea mai are pe unde sa “vada” lacul Snagov.
* Evident, am recomandat ceva variante de compromis (..) dar diferentele majore intre normalitate (si asteptarile implicite) si ce este la Snagov – raman.
** Acum, cei care citesc acest mesaj, oare ce vor face?
Isi vor aduce aminte de normalitate si interesul tuturor pe termen lung, sau vor merge la un “mai mare” (al zilei) sa spuna ce a citit si astfel (poate) sa avanseze in coada la care poate primeste de undeva ceva frimituri?
*** Amintire: Totusi Zona Snagov a avut o infrastructura cu o capacitate de primire “turisti de zi” de peste 30.000 persoane per zi de sarbatoare. Cu numai 1 leu (taxa de statiune – daca le si oferi ceva), in 20 de zile de sezon (ca in alte 20 ar putea ploua), ar putea rezulta 20×30.000 lei => 600.000 lei. La care ar trebui sa se adauge: TVA, impozit pe venit/profit, taxe aferente salariilor si mai ales locuri de munca locale (care in sine adreseaza o mare nevoie / problema).
#Snagov #SnagovTourism #SnagovWhatToDo #SnagovFundatia * Get Info & tickets / rent equipment / visit museum & expo http://Turism.Snagov.ro
Vedere din stradă a locației
Vedere din stradă a locației
Circuite (trasee) pe lac (cu albastru) și prin localitate (cu roșu)
Circuite (trasee) pe lac (cu albastru) și prin localitate (cu roșu)
Broșura cu prezentarea celor 7 teme din cadrul Colecției Muzeale Snagov
Broșura cu prezentarea celor 7 teme din cadrul Colecției Muzeale Snagov
48x68_poster_traditii 10%

1) în trecut (1933-1982 – chiar 1989 și până în 1998) Snagovul a avut o infrastructură turistică cu o capacitate de circa 34.000 turiști de zi (până în 1982) și chiar 20.000 până în 1940. În prezent, Snagovul a devenit o zonă cu acces limitat, cu sub 200 turiști / zi în sezon (ceea ce nu este normal, înțelept, economic etc.);

2) în baza renumelului Snagovului, continuă să existe un flux de turiști din care în medie circa 20 per săptămână ajung și la acest Centru de Informare Turistică (care nu a făcut nicio promovare de la înființare, din 2015). Ceea ce dovedește existența unui potential interesant;

3) autoritățile locale (3 primării riverane lacului și Consiliul Județean Ilfov) au declinat și chiar blocat demersuri similare (sprijin – promovare a turismului) (zona fiind cu multe oportunități, interese imobiliare și nereguli și scandaluri asociate, astfel încât se manifesta dorința de a limita accesul celor care ar mai putea ajunge > vedea > re-pune în discuție astfel de subiecte);

4) Fundația Snagov (și membrii săi – în special Snagov Tur SRL), au o lungă suită de acțiuni și demersuri (din 2001) pentru relansarea eco-turismului (sustenabil) în Zona Snagov. Au fost pregătite foarte multe materiale și proiecte, astfel că foarte ușor se poate iniția o relevantă relansare turistică a zonei Snagov;

5) bogatul Patrimoniu Natural și Cultural – merită o prezentare și punere în valoare (și altfel – decât din perspectivă imobiliară);
6) există o suită de atracții (Palatul Snagov, Insula – Mănăstirea Snagov, biodiversitatea din 2 arii naturale protejate cu peste 311 specii protejate, rare și amenințate, Colecții Muzeale, acvarii – terarii, set de 4 activități tradiționale etc.) – care toate, reprezintă o excelentă bază pentru o relansare a turismului (tradițional – specific) zonei Snagov;

CÂND > OFERTA și serviciile curente sunt oferite:
1) în tot cursul anului, telefonic la 0720 762 468 și turism@Snagov.ro
2) în sezon (01 apr – 15 oct) la sediu: sâmbăta – duminica (10:00-17:00)
3) ocazional – în alte zile (intervale orare) – corelat cu alte activitati derulate in zona (sau grupuri organizate)

CE > CONCRET, se oferă (în special turiștilor străini și celor care folosesc platformele internet / online), în mod GRATUIT (voluntar):
1) detalii care să compenseze lipsa de indicatoare și informări;
2) hărți (din varianta de harta turistica realizata in 2005);
3) recomandări si detalii concrete pentru CE – UNDE – CUM “să facă”;
4) recomandări pe parte HoReCa (mâncare / cazare);
5) minimul de asistență și protocol – necesar (așteptat de turiști);

STATISTICI: în sezon (fără promovare!) există o medie saptamanală de:
a) circa 20 solicitări telefonice;
b) circa 12 solicitări la Centru (în special – grupuri: familii + prieteni) din care 70% în weekend) din care circa 50% sunt legate de Insula / Mănăstirea Snagov;

Este extrem de dificil (în mod voluntar) de asigurat continuitate/calitate.
Dar continuăm să ajutăm – considerând + sperând într-o revenire la normalitate.

Nivelul și insuficiența serviciilor din Zona Snagov este generată (și) de:
a) 2-3 agenți economici care lucrează la negru (și chiar și în astfel de condiții – oferă și servicii de proastă calitate)
b) neimplicarea reală (lipsa de motivație) a altor 2-3 agenți economici – care de fapt sunt locațiile de agrement a unor grupuri de firme și nu au un real comportament orientat către piață (ci de bugetari – care reacționează ocazional + parțial)
c) existența unor entitați gestionate de stat (bugetar) (ex: RAPPS, CFR – Astoria etc.) și care au salariile asigurate și dacă se mențin ca centre de cost (și deci nu au de ce – și nici voie – să atragă + să mulțumească turiști)

 

CONTACT: Tel: 0720 762468, turism@snagov.ro

Notă: Prezentare (de corelat) și cu cea din site-ul www.FundatiaSnagov.ro

2Shares