TURISM …

Această secțiune va fi vizibilă (publica doar) în perioada 27.01- 03.02.2021.  Fiind cu detalii despre organizare (curentă – potențială) – nu reprezintă interes public (interesat de oferta finală).
A fost făcută această excepție (pt circa 10 zile) – pentru a fi accesibilă furnizorilor de turism din Zona Snagov, care ar trebui să se și asocieze la un moment (în care încep să se implice ca timp și bani pt obiective comune și prin proiecte cu resurse).
Ca suport (referinăț) propusă pentru discuțiile celor interesați (care vor să și lucreze – nu doar să comenteze). Astfel de info va fi accesibilă (și completată cu altele) pe baza de parola în cadrul grupurilor de lucru care se vor forma. În trecut (2007-2014) am încercat (cu cei de la Snagov) să lucrăm printr-un FORUM dar a fost prea devreme / mult. După ședința din 02.02.2021 vom decide modul de lucru comun – confort – preferințe cu cei care râmân interesați. Și vom continua doar cu aceștia – analizele, procedurile, eventualele proiecte etc.

CUPRINS:
1] ÎNTÂLNIRE din 02.02.2021 – AGENDA (link altă pagină)
2] 2021 Oportunități colaborare 2021 (cele mai prioritare): 2.1) 2021 (top 6 Evenimente din 40) / 2.2) Oferta Turistica a Zonei Snagov (“one-stop-shop”) / 2.3) Audio-ghiduri turistice existente (set) / 2.4) PACHETE TURISTICE de o zi / 2.5 ) Dezvoltarea Turismului la Snagov. Cadru – si strategie de (re)construit + Finantari UE+
3] RESURSE existente pentru Colaborări  – Turism (inventarul acesta exista si este o munca de analiza care trebuie validata + ajustata cu cei interesati sa lucreze impreuna) – Se va prezenta impreuna cu cei care se vor implica [deci aici si acum nu sunt prezentate]
4] PROMOVARE  – PREZENTĂRI (enumerare rapidă – parțială
5] REZERVĂRI (sisteme / platforme)

2] 2021 Oportunități colaborare (cele mai prioritare)
1)
Din 40+ Evenimente propuse de Fundatia Snagov (din care uzual facem 25+, reduse la un nivel la care le putem finanta – organiza etc.), avand in vedere ca in 2021 ne mai ajuta si MOL Romania (la 2 eveniente), la care din urmatoarele 4 (cele mai importante in Snagov), doriti sa participati?:
1.1) 14.03 Macinici traditionali + ..  (este in afara sezonului si primul si are rol de “calibrare” intre parteneri)
1.2) 08-09.05 Noaptea Muzeelor 
1.3) 22.05 Saptamana Biodiversitatii
1.4) 24-27.06 (25) Ziua Lacului Snagov
1.5) una din cele 3 Hramuri ale Manastirii Snagov (25, 26.09 ori 21.11)
1.6) 26.10 Ziua Racilor 
Nota: detalii suplimentare (despre celelalte evenimente – cand ar putea veni pentru F&B si la dvs. unele grupuri de persoane) gasiti in CALENDARE ori in Evenimentele din pagina de Facebook a Fundatiei Snagov

2) Doriti să vă înscrieți si sa devenim mai vizibili IMPREUNA intr-un “one-stop-shop”? Stiti ca exista Oferta Turistica a Zonei Snagov (creata in 2017 si actualizata anual). Cu 25+ (AAC = atractii -activitati – circuite etc.) In care se poate completa mai detaliat si oferta HoReCa. Si mai exista si Magazinul Online de Turism pentru Zona Snagov http://turism.snagov.ro/ 

3) Stiti ca DEJA exista (si pentru Snagov) un set de audio-ghiduri turistice (circa 120 de puncte cu povestiri si cate 3-6 poze? Puse de-a lungul unor trasee prin localitate si pe lac. Pe care turistii – daca as afla si le-ar parcurge, ar putea ajunge si la locatii HoReCa unde ar putea consuma mancare – bautura … Numai in 2019, sistmul de statistica prezinta ca au intrat in audio-ghiduri fiind interesati de Snagovul 18.xxx de persoane.  CUM PUTEM IMPREUNA (cu alti furnizori din turism) sa actualizam  + dezvoltam traseele, sa le ajustam sa ajunga mai des si mai mult la locatiile HoReCa? Dar odata ajunsi in HoReCa, acestia ar fi bine primiti? Ar trebui (ca macar din 2021) – managerii locatiilor HoReCa sa fie interesati sa afiseze detalii despre astfel de Audio-Ghiduri? Cum putem colabora? [dat fiind lipsa de interes a managerilor care nu au observat nici QR coduri in strainatate etc.) – momentan am lasat 2 gratis si la altele am pus tarife de 2-3 Euro (pt cele 18-40 de subiecte cu audio si poze si text). Putem sa le reajustam … Colaboram?

4) Fundatia Snagov a creat un set de (propuneri) de PACHETE TURISTICE de o zi (activitati – atractii – audio-ghisuri dar nu si F&B de la HoReCa). 
In 2021 e nevoie de numai 3-4 locatii HoReCa care sa asigure o oferta fixa, sub forma de buget, la niste ore fixe (12:00 / 14:00 / 16:00 / 18:00) pentru grupuri cunoscute si confirmate din timp). De minim 8 – maxim 24 cunoscute online prin sistemul de rezervare (deja existent – desi primitiv sau unul mai bun – daca cloaboram si ne permitem financiar). Vizitati pachetele propuse (versiune draft) si sa ne contactati daca sunteti interesati

5) Dezvoltarea Turismului la Snagov. Cadru – si strategie de (re)construit: 1) prin 2.2.2. am putea sa ne luam ceva sisteme IT (+site-uri / sisteme de rezervare etc.) de pana la 100.000 Euro. Sau unul dintre noi – care colaboreaza si cu ceilalti. Apoi, pentru a putea fi eligibili pentru Fonduri UE (intr-o masura mai normala), trebuie (prin Primarie) sa refacem Snagovul (ca si comuna si zona) o Destinatie Turistica de interes National si nu cum a facut-o primarii Musat si Apostol si este acum “Statiune Turistica de Interes Local” (cadru in care infrastructura de turism se poate finanta doar prin si daca are Primaria Snagov bani si nu are cat este nevoie si pentru asa ceva). Nota: Fundatia Snagov nu a derulat proiectul castigat de 320.000 Euro din 2013 tocmai pentru ca autoritatile (decidentii) aveau o alta intelegere si asteptari despre fondurile UE .. (si noi dorim sa dormim linistiti noaptea, nu cu emotii ca altii)

În 2021 (sezonul turistic apr-oct) s-ar putea relua colaborarile furnizorilor de servicii eco-turistice din Zona Snagov (un prim inceput poate fi si numai cu trei participanti).

(Re)Incepere colaborari pentru ca:
1.a) in perioada 2008-2013 au existat suite de intalniri anuale si forme diferite de colaborare (organizata) intre cativa furnizori locali [detalii – aici];
1.b) in perioadele 1931-1947 si apoi 1950-1983 … 1989, turismul din Zona Snagov a fost coordonat in mod centralizat: Primaria Capitalei > diferite structuri ale statului > I.E.O Snagov)
2) orice destinatie turistica normala are forme proprii (asocieri) de organizare (cu planificari – optimizari pentru sezoanele urmatoare, legate de resurse si obiective si activitati comune, cu multime de evenimente si modalitati de implementare); 

4] PROMOVARE  – PREZENTĂRI (enumerare rapidă – parțială caci sunt prea multe .. si prea putin cunoscute la Snagov …):

1) Oferta Turistică a Zonei Snagov   >>(PACHETE de 1 zi – IEȘIRI de-o zi  /  ATRACȚII (7+): natură, cultură /   ACTIVITĂȚI (14+): natură / cultură /  CIRCUITE (plimbări – ture 18+) : pe jos – tematice- pădure ,   vaporașbicicletecaiace,  bird-watching – foto, etc. / 
CARAVANA BIODIVERSITĂȚII de la Snagov (vine la dvs.) /  Oferta HoReCa a Zonei Snagov  / Complex Two Lakes Two Brothers /…
* Oferta HoReCa trebuie re-actualizată cu datele doritorilor
* Ar fi util de realizat + prezentat un tabel centralizator al capacitatii de cazare per stele / pentru F&B per mp – locuri – stele / pentru evenimente per mp – locuri / 

1) Centru de Informare Turistică
    (există infrastructura minim – necesară / lipsa personal – “permanent” / 6 ani vechime / circa 300 turiști ajutați per an din care 25% – straini)
2) Centru de Închirieri
    (10 biciclete MTB marca Trek / 5 caiace 8 locuri / la care se adaugă 30 caiace de la partenerul din Artha Park / și la cerere și altele de la parteneri din țară / Vaporas cu capacitate 12 locuri)

3) Centru de Biodiversitate (cu set de mini-iazuri, acvarii, terarii, expo cu peste 300 de exponate, varianta mobila care poate ajunge in locatii HoReCa sau scoli etc sub forma de Caravana Biodiversitatii ;

4) Agenție de turism Tur-Operatoare >> Snagov Tur SRL (specializata in Zona Snagov, 2001, venituri maxime de 60.000 Euro/an) – necesita re-lansare;

5) Prezenta ONLINE: (enumerare random din peste 200 de materiale relevante din care peste 100 pot fi usor reutilizabile)
5a) Prezenta la Targurile de Turism Nationale pt Zona Snagov: 4 singuri x 800+ US$, 2 in colaborare / ultimele dati a fost doar Snagov Club)
5b)
Trip Advisor (pentru oferte: 

5c) Wikipedia – re Snagov (cateva pagini create si contributii la peste 15) 
5d) peste 1000 de postari legate de Snagov (in 12 ani) in paginile catorva site-uri, Forum-uri etc.
5e) Colectiile Muzeale Snagov (din 7 din Ilfov – singurul non-religios) / Cea mai mare colectie din lume despre Vlad Tepes (circa 200+ piese cu 31 premii din care 12+ internationale)

Altele: 
a1) Harta Turistica a Zonei Snagov (1200 exemplare / color / B5 / nivel 2005 / poate fi usor actualizata)
a2) circa 14 feluri de flyere (cu tiraj cumulat de peste 30.000 buc) / + circa 30 de feluri de Flyere Ro si En / 
a3) Magazin de Suveniruri specifice (locale) circa 12 pe langa alt set de circa 20 (personalizari) – care pot fi relansate
az) Articole: “Snagov – lacul și pădurea” – Peter Langyel + “Tabăra Eco-Foto-Video Snagov 2018” – Peter Langyel (re-propusa pt 2021) + Ecologie “tag” Gunoieri – Peter Langyel

?

5] REZERVĂRI (sisteme / platforme):

A] HoReCa:
a1) Booking.com (10)
a2) Trip Advisor: (Hoteluri =5 / Vacation Rentals=5 / Things to Do= 3-8 / Restaurants = 0  /  Forums = 0 / 
a3) AirBnB.com (cazare) = 25!/ 
a4) între 2008-2013 a funcționat Agenția Tur-Operatoare Snagov Tur SRL care multiplica (fluidiza) comunicarea și a avut si 60.000 euro/an cifra de afaceri (comisioane cedate etc.). Reprezintă o alternativă care se poate reconsidera corelat cu Centrul de Informare Turistică (ar putea crea în mod transparent valoare pentru toți membri înscriși )
Observatii (multe – interesante, iată câteva):
1) sunt 25 de oferte ieftine (si nr. ar putea creste mult, caci exista foarte multe constructii neutilizate – de la case taranesti la vile)
2) peste 50% din HoReCa prezenta, nu este prezenta in toate platformele (care le poate aduce clienti)
3) (estimare) 20% din datele de contact nu sunt Ok si din restul, 20% nu rspund …
4) experienta “primului contact” (telefonic etc.) este (in general) de calitate inadecvata …

B1] Rezervări – Activități (“pilot ver 1.0 – funcțională în sezon – făcută pt. cei care ne contacteză ..) 
B2]  Magazin (de activități +  “configurator” de program de 1 zi, ce poate include si PACHETEle la care invităm HoReCa să colaboreze)   Turism.Snagov.ro (implementata prin ShopMania.com – dar activată contra cost doarăin sezon, căci sunt costuri lunare)

C] Se pot face ușor multe îmbunătățiri la A și B (cu costuri mici relativ).
>> B1 ar trebui să permită (dinamic – ideal online!) să se vadă locuri disponibile la activități – ateliere – închierieri – locuri la mese libere … pentru următoarea “fereastră” de timp și să poată face rezervări (inclusiv sa le aloce un cod si grupa). Apoi, ReCa si cei cu activitati (vaporase, caiace, biciclete, ateliere – activitati) sa poata face rezervari mai bine. Astfel poate creste predictibilitatea, gradul de ultizare, creste calitatea serviciilor si “devia” plusul de cerere (in momente de varf) catre alternative …
>> B2 este bun pentru cei care isi fac rezervari din timp. Si are avantajul ca pot si plati in avans. Se poate incerca organizarea intregii activitati si pe baza acestei aplicatii (magazin) – insa necesita cateva interfete (programare). Poate fi o solutie pentru un prim an ..
>> Deci B1 si mai ales B2 se pot extinde și cu A
>> Ideal (dar costă) este să se utilizeze o platformă unitară – “one stop shop” – pentru întreaga Zonă Snagov

Total Page Visits: 603 - Today Page Visits: 1