PROIECTE: (context) COVID-Educație

Contextul global “Covid – 19” impune adaptări a modalitatilor de continuare a educatiei (și fluxului de informare, evenimente etc.) – asociat ofertei Fundatiei Snagov (Zona Snagov – Ilfov).

Speram ca unitatile scolare (gradinite, ciclurile primar si gimnazial, licee, alte ONG-uri si potentiali parteneri) sa preia si se integreze in activitatile lor, din prezenta oferta (adaptabila suplimentar si la cererile comunicate de dvs.)

ENUMERARE (structurata) de activitati si proiecte (versiune in lucru):

VIZITE și Excursii (tematice):

VC1) Colecțiile Muzeale Snagov (7 teme + prezentarea generală).
Durata: 20 minute per temă (total: 8)
Forme interactivitate: O / VP, VI
Tags: cultură, istorie, traditii, obiceiuri, nise]
* La unele teme exista si audio ghid (draft) pe care il puteti explora dvs. (remote)

VN1) Excursii în natură din Zona Snagov unde exista 2 arii naturale protejate si o Rezervatie (padure / lac / 4 habitate specifice). Fundatia Snagov are un calendar anual (tematic) cu circa 30 de excursii (corelate cu anumite schimbari relevante in natura). In perioada 2008-2019 erau organizate in weekend-uri (si reluate la cerere de grupuri organizate in cursul saptamanii). Ar trebui decis cand + cum sa le re-organizam (in cazul dvs.)
Durata: 90 minute per excursie (in module tematice de 7-10-20 minute) (Un total de ≈30/an)
Forme interactivitate: O / VP, VI, discutii per colectii foto comentate si secvente video, inregistrari audio
Tags: natura, habitate, specii comportamente etc.
* Unele excursii (recurente) au albume foto pe care le puteti explora dvs. (remote). Unele  pozele au comentarii

VN2) Vizitare iaz-uri, acvarii, terarii cu 50+ specii vii de la sediul Fundatiei Snagov. 
Durata: 20 minute per modul (iaz / acvarii / terarii / grupe de specii / o anumita specie – foarte detaliat). (Un total de ≈15)
Forme interactivitate: O / VP, VI, discutii per mix de foto, secvente video, inregistrari audio, link-uri relevante
Tags: natura, habitate, specii comportamente etc.

VN3) Cicluri cu activitati specifice de hranire (zilnice / automate), de verificare, curatare pentru specii si habitate.
Aferente: iaz-uri, acvarii, terarii, culturi, exemplare recuperate (in carantina), specii experimente. Din cele 50+ specii vii de la sediul Fundatiei Snagov. 
Durata: 20 minute per ciclu sau activitate specifica. Un
total de ≈8 teme).
Forme interactivitate: O / VP, VI, discutii per mix de foto, secvente video, inregistrari audio, link-uri relevante
Tags: natura, habitate, specii comportamente etc.

Activități supervizate remote:
DIYN1) Do It Yourself – pe teme legate de Natura. Cum sa “construiesti” ceva (singur ori in grup restrans, preferabil supervizat de un adult) si care sa fie utilizatat in vecinatarea ta. 
Durata: 180 minute (in 1-2-3 etape). Participantii isi asigura setul de materiale si scule necesare (ori il primesc prin curier de la noi). (≈7 teme)
Forme interactivitate: O / remote bidirectional: se lucreaza in paralel
Tags: natura, habitate, specii comportamente etc.

AtNa1) Ateliere de observare cu lupa si microscoapele a unor specii vii. Sub forma de lectii interactive. Enumerare ce poate fi extinsa:
1) picatura de apa (dintr-un lac natural / balta / iaz): 15-90 de specii de zoo si fito plancton cat si micro si macronevertebrate (in diferite stadii)
2) insecte (si parti ale acestora). Sau plante ori seminte, flori (si parti ale acestora)
3) (structura si detalii ale) diferitelor materiale si obiecte din jurul nostru. + Discutii asociate

CaBi) Caravana Biodiversitatii.
Montarea in scoala dvs. a unui set de acvarii, terarii, planse – panouri – roll-up-uri, intr-o zona cu mare vizibilitate. Pentru minim 3-5 zile.  Dvs. rulati (sub) grupurile la aceasta mini-expozitie. Va putem asigura 2 variante de asigurare a prezentarii (si diferentiate pe grupe de varsta). Asociat, profesorii / dirigintii pot alege (si derula) unele activitati (sesiuni online) legate de subiectele prezentate (specii, habitate, lant trofic, nevoi de conservare, impactul oamenilor etc.)

MoPa1) Monitorizare Parametri din Mediul inconjurator. Cu interpretare si discutii despre reactii si decizii asociate. Cu un set de dispozitive (cumparate ori trimise de noi prin curier) se masoara (monitorizeaza) diferiti parametri ai apei si aerului, se intocmesc grafice, se cauta in internet si inteleg semnificatii (si praguri si implicatii). Apoi se concep “sisteme” de monitorizare si de organizare (individuala, la nivel de familie, scoala, comunitate etc.)
Necesita supervizare din partea unui adult.
Durata: 180 minute (in 1-2-3 etape). Participantii isi asigura setul de materiale, scule, consumabile necesare (ori il primesc prin curier de la noi). (≈4 teme)
Forme interactivitate: O / remote bidirectional: se lucreaza in paralel
Tags: mediu / supravietuire

MoSV1) Monitorizare Specii Vii. Creare + Intretinere + analiza si interpretari pentru una dintre:
1) set de rasaduri
2) set de plante
3) acvariu (cu set de specii vii trimite se noi / local monitorizari parametrii / optional hraniti speciile / care ramane in scoala si poate fi intretinut remote de Fundatia Snagov o perioada de timp)
4) terariu (ex: ceva insecte / melci / soarece deparazitat etc.)
5) (mini) gradina (out-door / indoor) cu set de plante [inclusiv micro-greens]

Necesita supervizare din partea unui adult.
Durata: 180 minute (in 1-2-3 etape). Participantii isi asigura setul de materiale, scule, consumabile necesare (ori il primesc prin curier de la noi). (≈4 teme)
Forme interactivitate: O / remote bidirectional: se lucreaza in paralel
Tags: mediu / supravietuire

CoNa1) Colaje realizate din materiale naturale (din paduri si lacuri). Context in care invatam o multime de lucruri si despre acele specii, habitatele lor si expunem rezultatele in loc vizibil (la scoala etc.). Poate creeam suite (mini-colectii) ori cadouri (diferite contexte/sarbatori etc.)
Ex: 4 specii de melci / scoici / ghinde si alte 5 seminte din paduri ori decorative / paie si alte plante decorative etc.

PRx) Programare: a] Scratch pt. ciclul primar + b] Arduino (Gimnaziu+) c] Visual Programing (pentru avansati)
d] roboti (primar +) e] automatizari (gimnaziu +) f] smart home (gimnaziu +)

SUx) Sustenabilitate rurala si urbana. Cum ai putea sa isi asiguri singur (ca familie) autonomia pentru nevoile de: energie / aer / apa / hrana / securitate? Suita de prezentari – exemple – activitati – demonstratii – colectii de link-uri de DIY si exemple de sisteme (mai performante)

Notă: Detalierea suplimentara a prezentului articol depinde de feedback-ul interesul manifestat din partea dvs. Pentru mai mult de jumatate din subiectele prezentate, avem deja realizari catre care putem asocia link-uri (ori face rapid albume foto si pagini dedicate cu necesaruri si organizare pentru varste diferite)

Forme de comunicare / interacțiune:
[O] = Online (remote): Facebook life / Zoom Cloud Meetings / Google Meet / etc.
[VP] = Vizitare cu Prezentare (cu ghid care prezinta ceea ce se vede – monolog). Similar: [TG] = Tururi Ghidate
[VI] = Vizitare Interactivă (cu ghid facilitator, cu momente de întrebări – răspunsuri)
[LS] = Lecții Structurate (ca mix de imagini, fragmente video, interactivitate, teme – evaluari]. Concepute ca suite (asociate unor programe / per varste – nivele de pregatire, intelegere). Deja am organizat câteva suite (și recomandări) în limba engleză
[BL] = Blended Learning (ca mix de tipuri de forme de informații și mod de învățare, interactivitate și evaluare)
[XYZ] = Platforme dedicate (preferate de dvs.). Având în vedere flexiblitatea conținuturilor create + gestionate de noi, putem să le migram în diferite platforme (dacă se finanțează costurile asociate)

[N] = Interacțiune Normală: veniti pe teren (în excursie) – în mod normal

COSTURI: 
Va propunem sa ne contactati si sa discutam despre subiectele de interes pentru dvs. Daca doriti colaborari recurente, grupe de varste si numar participanti. Sa identificam si impreuna, cum putem obtine cele mai reduse costuri (de exemplu – pentru unele pilot-uri = noi subiecte si incercari, este posibil sa asiguram noi mai multe reduceri)
Fundatia Snagov considera (In prezent) ca trebuie sa (isi) asigure finantarea urmatoarelor:
1) costuri directe a personalului nostru – care interactioneaza direct (net) cu dvs. Cat si timpi anteriori si ulteriori (pregatiri / sinteze).
2) cheltuieli materiale asociate direct activitatilor considerate (uneori poate va trimitem si dvs. KIT-uri pentru a le utiliza inainte, in paralel, ulterior interactiunilor online)
3) costuri asociate investitiilor necesare interactiunilor online (suporturi pentru filmari fara miscari, microfoane wifi, acumulatori, cabluri etc.)
4) regie (generala / ch. indirecte) – o cota parte repartizata per portofoliul de activitati – proiecte – colaborari

Nota: putem discuta colaborari pornind si de o propunere de pret fix per participant (de la dvs.). Si noi sa analizam fezabilitatea.

Note: main image © Weeknetwork

REZULTATE apar doar prin  MUNCĂ (în echipe) … Tu CUM ajuți – concret?

# Pentru orice detalii suplimentare, îmbunătățiri, contribuții, propuneri – vă invităm să ne contactați la [email protected]  / Tel: 0720762468

AJUTĂ  / DONEAZĂ – proiectele și demersurile Fundatiei Snagov

+Link la alte PROIECTE: REALIZATE / PROPUSE  / Idei-Schițe / COMUNITĂȚI Sustenabilee + DIY / COVID-online+Educatie

Open chat
Concret: CUM putem - ajuta?