ORGANIZARE – MONITORIZARE * COMUNICARE * Modalitati de PLATA / Incasare

Pentru o parcurgere/vizitare a ANPLS sunt necesare:
1a) ambarcatiunea sa aiba aplicata o SnagoVigneta (adica sa fie identificabila vizual, de departe – adica inregistrata). Pentru care se completeaza un formular – Cerere si se vor primi 2 SnagoVignete, care se lipesc pe babord si tribord – cat mai vizibil – vezi instructiuni)
1b) pentru ambarcatiunea identificabila care parcurge ANPLS, trebuie sa se plateasca o taxa (tarife diferite – functie de numarul de treceri / durata aleasa – vezi tabel cu TARIFE; de exemplu – 5 lei / trecere ori 20 lei pentru 2 ore). Nota: Riveranii pot achita si o suma pentru intreg anul (vezi TARIFE)
2) persoanele (vizitatorii) trebuie sa plateasca o taxa de vizitare (si exista si gratuitati pentru riverani si localnici, etc)

CAT se plateste? => Vezi tabel cu TAFIFE (sumele sunt mici, destinatia lor: auto-bugetarea activitatilor de monitorizare si diferite proiecte, stabilite – propuse de custode). Deci exista tarife pentru ambarcatiune si pentru vizitatori (si conteaza numarul de persoane / durata aleasa – considerate)

CAND se plateste? => INAINTE de a intra/parcurge ANPLS (caci cine este gasit in ANPLS fara aviz / dovada platii – va fi amendat, conform prevederilor legale)

CUM se plateste? => cu numerar ori prin ordin bancar (in cont) si in viitor avem in vedere si posibilitatea platii cu carduri (primiti chitanta / facture – nu contine TVA)

UNDE se plateste? => 
a) ELECTRONIC (fara deplasare  – intalnire): prin email-uri, eventual telefoane – SMS-uri si apoi in cont bancar cu confirmare. Eventualele formulare si chitante (confirmari bancare) – le putem scana si trimite tot electronic. La cerere, le putem trimite (reciproc) si prin posta – curier.
b) la sediul Fundatiei Snagov (sos. Snagov nr 78, Snagov sat, Snagov, Ilfov). Numai cu programre confirmata in prealabil. Caci custodele ANPLS (este totusi – voluntary si cu buget foarte mic) nu poate asigura in prezent o permanenta (daci sambata si duminica sigur este in locatie ori in ANPLS, insa in cursul saptamanii este prezent doar in anumite intervale orare din anumite zile).  
c) in ANPLS (deci pe Lacul Snagov – in zona central): si telefonic (0730097505) putem stabili un loc de intalnire functie de planificarile (deja) existente
d) in Snagov sat (punct fix): fie la Debarcaderul Central din Snagov sat, fie la o agentie de plati (vis-à-vis de sediul Fundatiei Snagov)
e) in Bucuresti (in Zona Vatra Luminoasa – dar intalnirile sunt optionale)
Nota: in absolut toate situatiile, va recomandam sa folositi in prealabil comunicare scrisa (cel putin email) si o programare prealabila (caci noi lucram si cu voluntari si derulam si multa munca de teren)

In cazul platii cu Ordin de Plata, in cont bancar:
Beneficiar: Fundatia Snagov
CUI: 22911517
Banca: RAIFFEISEN – Ag. Mosilor
Cont: RO38 MILB 0000 0000 0060 1222
Detalii plata: Taxa ANPLS 
Nota: Detaliile de plata vor mai fi completate cu cate o precizare explicita – primita de regula, prin corespondenta scrisa, schimbata

In cadrul ANPLS, custodele ANPLS verifica:
1) ambarcatiunea sa fie inregistrata (sa aiba SnagoVigneta)
2) numarul de vizitatori (persoane) sa fie corelat cu taxele platite (ca vizitatori)
3) incadrarile in timp / numar de treceri (asumate)
4) sa nu existe alte activitati / abateri – care sa duca la afectarea patrimoniului natural

CONTEXT (specific – local):
1) exista o sezonalitate a utilizarii ambarcatiunilor pe Lacul Snagov (ANPLS):
1a) “pusul” / “scosul” pe/de pe apa: martie – octombrie
1b) utilizare: 90% – in weekend si sarbatori legale (adica, de regula sambata – duminica / vreme frumoasa)
1c) sportivii profesionisti (bazele nautice – ecologice): in cursul saptamanii: 7:00 – 11:00 si 13:00 – 17:00)
1d) zona cea mai intens folosita (din tot lacului Snagov) este chiar ANPLS (cam 65% – din total trafic)
1e) in prezent, cam 70% din activitatile derulate in ANPLS, includ una sau mai multe incalcari ale legilor si normelor in vigoare (ex: conducatorii nu au carnete – caci din poze si filmele auto-postare,  nu sunt adulti si ambarcatiunile motorizate au mai mult de 5 CP); Dovezi: vizionati in YouTube.com (cautati “Snagov” skijet / ski nautic / wakeboard si veti gasi pentru 300 de auto-inregistrari ale celor care se lauda cu ce fac – ilegal – chiar in ANPLS)
2) in prezent, nu cunoastem (putem estima), din cele circa 30-90 de ambarcatiuni diferite care pot fi vazute intr-o zi de weekend traversand ANPLS, ce trafic vor mai avea in 2015 (mai ales ca pana in prezent, din filmarile existente, in circa 40% conducatorii par a fi adolescenti care fiind sub 18 ani, nu pot avea nici un fel de carnet de conducere si deci – legal – nu pot conduce o ambarcatiune cu motor, pe orice lac din UE)
3) daca in ANPLS, se vor face doar traversari (si cu viteza mica – sub 20 km/ora) si deci nu se vor mai face concursuri si alte demonstratii si acrobatii (generatoarea de valuri mari – artificiale, mare impact antropic, etc) – este posibil, timpul total si nr de ambarcatiuni sa mai scada
4) exista o crestere a iubitorilor de natura, care exploreaza cu caiacele Lacul Snagov / ANPLS (si aceasta tendinta – va fi in crestere). Mai ales daca se mai reduc din valurile uriase si repetate (si mai ales skijeturile care pana in 2014, au circulat haotic – conduse de adolescenti de 9 – 14 ani, dar si de adulti cu comportament de copii)

Open chat
Concret: CUM putem - ajuta?