PC030 [RU] Reducerea Eutrofizării lacului Snagov=Voluntari (ex: 250 saci cu paie de orz > reducere alge) + DIY

Notă: Aceste elemente sunt selecții/pregătiri pentru proiectele (cererile de finanțare UE-Mediu) care nu s-au mai putut depune din lipsă de eligiblitate – neasigurată de statul român

A] COD=PC011 | PM=Stefan Dan | BT=40ore | B€=4.651€ (232.041lei)
     Status=Propunere | Start=01-apr-2011   | DL=15-sep-2011
B] Denumire= Reducerea Eutrofizarii lacului Snagov (reducerea algelor verzi/albastre – pe calea cea mai naturala, in cadrul unor actiuni cu voluntari – constientizare/informare/lucru in echipa)

Voluntari => 250 saci cu paie de orz (reducere alge)=>50 de puncte x 5 saci

Efect biologic: Excesul de nutrienti din apa va fi absorbit de paiele de orz lasand astfel algele verzi si albastre fara o importanta parte din hrana. Paiele trebuie sa stea in apa circa 3-6 saptamani pana cand se transforma intr-un filtru eficace. Perioadele de varf in care algele apar sunt in lunile iunie – iulie. Dupa 60 de ani de experiente din SUA (inclusiv chimice) aceasta abordare ramane ca cea mai preferata solutie naturala (mai multe detalii in “Lakes and ponds Management”). Suprafata totala a paielor dintr-un sac, este de fapt foarte mare (+ foarte eficace).

Descriere proiect: Plasare de saci cu paie de orz, in grupuri de 4-5, ancorate, pentru durata de circa 6 luni, in perioada martie – noiembrie, in zona de mal (unde apa are adancimea de 0,5-2m si sunt plante acvatice).
Proiectul are 4 etape importante (vezi Calendar):

  1. pregatirea sacilor la sediul Fundatiei Snagov, intr-un weekend. Necesita: 12-24 voluntari (circa 80-240 de saci de pregatit). Durata: circa 2-4 ore
  2. amplasarea sacilor in lac. Necesita 2-4 ambarcatiuni si circa 4-12 voluntari (8-4 ore), un camion (pentru 1-2 curse a cate 2km, pe o durata cumulata de 1,5 ore)
  3. verificare periodica (lunara) a starii sacilor. Necesita o ambarcatiune pentru realizarea unui circuit la saci
  4. recuperarea sacilor de pe lac. Etapele de parcurs sunt: recuperarea sacilor si scurgerea lor, desfacere saci si recuperarea materialelor refolosibile, transportul la gunoi a resturilor ramase. Necesita un ponton plutitor (pentru apa ce se va scurge), 2 ambarcatiuni, un loc de stocare pe mal (pentru 2-5 zile – cat e necesar sa se scurga apa), un camion pentru transportul gunoiului rezultat (1-3 curse a cate 4-15km, pe o durata cumulata de 2-3 ore), circa 6-12 voluntari in doua reprize fiecare a cate 2-4 ore.

 Detalii / Dictionar:

    • un sac: din iuta sau canepa (pentru a putea apoi putrezi) sau din plastic (caz in care se va recupera la sfarsit) in care se pun circa 4-6 kg de paie de orz
    • un manunchi: ansamblu format din 4-5 saci legati impreuna si amplasati de o ancora (formata din greutate, sfoara de plastic, baliza din PET de 2L) si un mesaj/billet/nota (preferabil scris pe o folie de plastic – fixata de nodul central/ancora): “Proprietate a Custodelui ANPLS. Amplasata de membrii Fundatiei Snagov in 15-apr-2009 pana in 01.nov.2009. ROL: reducere a eutrofizarii = algelor din lac. A NU SE UMBLA. Contine doar paie de ovaz. Mai multe detalii la www.fundatiasnagov.ro
    • filtru: un loc din apropierea lacului in care se vor amplasa 4-10 manunchiuri
    • zona de studiu (zona in care se va monta un astfel de filtru)

Nevoi materiale (pentru circa 5 zone x 8 manunchiuri x 5 saci = 200 de saci):

  1. paie de orz. Valoare: 200 saci x 4 kg = 800 kg (circa 1 camion). Valoare: circa 1600 lei (cu transport inclus)
  2. saci din iuta/canepa (biodegradabili) sau plasa (din plastic – refolosibila). Valoare: 200 bucati X 4lei =800 lei
  3. ancore (caramida + sfoara + pet de 2litri). 20 de manunchiuri (ancore) a cate 6 metri de sfoara rezistenta. Valoare: 120 metri x 2 lei = 240 lei
  4. benzina pentru punerea/scoaterea sacilor (cumulat – circa o ambarcatiune timp de 24 de ore, deci circa 200 litri de benzina X 4 = 800 lei)
  5. ambarcatiuni (inclusiv ponton cu suprafata minima de 3×5=15metri patrati) inchiriate (speram sa avem voluntari). Valoare: 4×6=24 ore x 400 = 9600 lei
  6. refreshment (sandwhich-uri si racoritoare) pentru cele 3 momente principale ale proiectului si cei circa 3 x 15 = 45 de voluntari. Valoare: 50 x 20 lei = 1000 lei
  7. organizare si management de proiect. Cate 30 de ore pentru pregatirea si supervizarea derularii fiecareia din cele 4 etape importante (responsabil, masina pentru deplasari, comunicare cu partile, relatii contractuale si plati, promovare si PR aferent proiectului, etc). Valoare: 120 ore X 50 lei = 6000 lei

Valoare proiect – TOTAL20.040 lei (pentru 200 de saci, revine la: 100,2lei/sac)

Mod de finantare (asigurare a resurselor):

  1. a)resursele materiale (orz, transport, benzina, refreshment etc) trebuiesc cumparate – iar banii provin din sponsorizari (catre Fundatia Snagov)
  2. b)munca fizica necesara este simpla, in aer liber, desfasurata in grupuri si (in general) va fi realizata prin munca voluntara (membrii Fundatiei Snagov + simpatizanti)

Promovare: a proiectului, a rezultelor (si a contributiilor sponsorilor si voluntarilor)

  1. a) prin pagini dedicate in fundatiasnagov.ro (vezi celelalte proiecte derulate)
  2. b) prin comunicate de presa(3)
  3. c) adresetransmise (inainte si dupa eveniment) la circa 20 de institutii, organizatii si alti stakeholoderi importanti
  4. d) newsletteral Fundatiei Snagov transmis la circa 1400 de tinte (din baza de date a Fundatiei)
  5. e) mentionare si multumiri explicitepe durata actiunii (si promovare la locul desfasurarii actiunilor – daca sponsorii furnizeaza materiale specifice)
  6. f) mentionarea sponsorilorin pagina dedicate a site-ului fundatiasnagov.ro
  7. g) mentionarea voluntarilorin pagina evenimentului (vor fi intrebati daca doresc) si (optional – la cerere) eliberarea de certificate (si multumiri) pentru participare

Notă: Pentru orice detalii suplimentare, îmbunătățiri, contribuții, propuneri – vă invităm să ne contactați la office@FundatiaSnagov.ro

Open chat
Concret: CUM putem - ajuta?