Educația ON: Colectie activitati + jocuri – Link-uri (Draft – Ver 1.0)
Mostra (exemplu): Aici sunt (doar) cateva exemple de activitati si jocuri adecvate pentru ON (Outdoor Non formal) – pe care am dori sa le putem prezenta sub forma de Baza de Date (sau gen Magazin Online) cu posibilitati de filtrari / cautari (pe diferite criterii).
Recomandari:
1) (pt. Educatori): dezvoltati KIT-uri reutilizabile pentru cele mai atractive activitati / jocuri
2) implicati copii – elevi in variatii ale acestor activitati si jocuri
3) participati la un curs de educatie (formare) de tipul Outdoor – Non formal (caci este complementar educatiei formale si mult mai placut pentru toti cei implicati)
* Prezenta pagina este initiativa Fundatiei Snagov si poate fi dezvoltata in colaborare cu diferiti parteneri (proiecte). O prima oportunitate este proiectul POCU „Educație nonformală în sistem outdoor”
PLIMBĂ BALONUL! Descriere: Se vor forma două sau mai multe echipe. Fiecare echipă se va aşeza în cerc. Li se vor da câte un ghem de sfoară foarte lung. Participanţii îl vor arunca de la unul la altul. Odată formată reţeaua, se va aşeza un balon în centru pe care aceştia trebuie să-l ducă pe o anumită distanţă. Ex.: 10 m. Se vor organiza trei runde şi evident, va fi o echipă câştigătoare. Alternativ se poate organiza cu o farfurie şi un ou, taskul fiind acelaşi. Link-uri utile: | ||
LA TINTA! Descriere: | ||
NUMERE IN NATURA Descriere: | ||
MICII GRĂDINARI Descriere: | ||
VÂNĂTOARE DE CULORI Descriere: Fiecare copil va primi câte o farfurie compartimentată. Cu foarfeca vor decupa bucăţi de hârtie colorată pe care le vor aşeza în fiecare compartiment. Vor ieşi în natură, vor căuta elemente cu culori identice cu bucăţile de hârtie şi vor aşeza elementele pe hârtii. Educatoarea le va cere din când în când să spune ce au găsit şi ce culori are fiecare element. Vânătoarea le oferă copiilor ocazia de a alerga, de a căuta prin cotloane, de a încerca să-şi depăşească limitele şi chiar fricile. Activitatea le stimulează simţul competitiv. | ||
MATEMATICĂ CU BALOANE CU APĂ Descriere: Prima etapă a jocului este pregătirea materialelor: Link-uri utile: | ||
PERFECT TEAM Descriere: Obiective: 1. creşterea încrederii / 2. sincronizare / 3. identificare potenţiali lideri / 4. orientarea către soluţii / 5. orientare către distribuirea sarcinilor / 6. consolidare relaţii între oameni / 7. spirit de echipă / 8. lucrul în echipă | ||
PĂIANJENUL URIAŞ Descriere: Obiective: 1. creativitate / 2. Rapiditate / 3. distribuirea sarcinilor / 4. orientarea către soluţii / 5. Sincronizare / 6. creşterea încrederii /7. consolidare relaţii între oameni / 8. recunoaşterea meritelor în cadrul echipei / 9. Distracţie / 10. lucrul în echipă |
VÂNĂTOAREA DE INSECTE Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere:
| ||
GHICEŞTE POZA Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Obiective: 1. creativitate / 2. lucrul în echipă / 3. inovaţie / 4. distracţie / 5. perspicacitate / 7. distracţie | ||
SĂ NE SALVĂM ÎMPREUNĂ Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Obiective: 1. sincronizare / 2. lucrul în echipă / 3. recunoaşterea meritelor în cadrul echipei / 4. apropiere fizică / 5. consolidarea relaţiilor dintre participanţi / 6. competiţie | ||
CULORI AMESTECATE Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Copiii primesc foi de carton pe care vor picta cu acuarele linii în duct continuu curbe sau frânte cu cât mai multe culori. Foile vor fi aşezate pe asfalt, iar copiii vor ţinti foile cu baloane cu apă astfel încât culorile să fuzioneze între ele. Foile se lasă la uscat, iar copiii vor căuta să identifice forme în amestecul de culori. Se poate realiza şi cu carioci, dar trebuie să fie de foarte bună calitate, de preferat speciale. | ||
DETECTIVII NATURII Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Copiii vor ieşi în curte/locatiei înarmaţi cu lupe şi vor avea la îndemână un panou (carton) pe care vor nota observaţiile. Vor observa cu lupele insecte, solul, plante. | ||
TOMATELE Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Nr. participanţi: minim 7 maxim 15 Materiale: minge Durata: 20-30 min Loc de desfăşurare: exterior Descriere: Jucătorii stau in cerc, aplecaţi înainte, cu picioarele îndepărtate. Mingea se transmite de la un jucător la altul, cu ajutorul mâinilor, doar la nivelul solului. Cel căruia îi va trece mingea printre picioare va juca mai departe doar cu o mână. La a doua abatere, se va întoarce cu spatele, jucând din nou cu două maini. La cel de-al treilea gol primit va continua să joace cu spatele şi cu o singură mână, iar la cel de-al patrulea gol jucătorul este eliminat. Pentru a ne feri de accidente, vom pasa mingea doar la nivelul solului, niciodată prin aer. Animatorul opreşte jocul dacă mingea este pasată prea tare. | ||
INGER BUN, INGER RAU Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Durata:10-15min Scop: dezvoltarea atenţiei, a logicii, a simţurilor. Vârsta: 10-60 ani Loc de desfăşurare: exterior Descriere: În fiecare echipă un jucător va fi orbul şi va fi legat la ochi. Ceilalţi 2 jucători se îndepărtează şi hotărăsc cine va fi îngerul bun şi cine va fi îngerul rău, fără ca cel legat să audă, apoi pun obiectul echipei undeva în preajmă. Îngerul bun încearcă să ghideze spre obiect, jucătorul legat la ochi prin indicaţii verbale, iar ingerul rău încearcă să-l inducă pe “orb” în eroare. Îngerii nu au voie să atingă orbul! Jocul se termină atunci când toţi jucătorii legaţi la ochi au găsit obiectul echipei lor. | ||
Exemple de bune practici –activităţi derulate in cadrul unor proiecte: 1) Mica mea grădina – elevii au învăţat exersând cum trebuie să planteze în mod corect o planta, dar şi cum trebuie să o îngrijească pentru a se dezvolta armonios. plante medicinale, am învățat să facem un foc, dacă ne apucă noaptea pe munte sau am învățat cum să ne orientăm în teren fără hartă și busolă. si păstrarea și protejarea calității apei. Activitati desfasurate in cadrul disciplinelor scolare: 4) Ora de muzica si miscare, joc şi mişcare se poate desfăşura afară, în curtea şcolii, elevii fiind încurajaţi să participe la jocurile organizate sau să inventeze ei jocuri pe care să le deruleze cu colegii. Dacă în apropierea şcolii există un parc putem merge cu elevii acolo. Astfel, se pot realiza discuţii despre regulile de circulaţie, despre importanţa respectării regulilor de grup, putem face măsurători în parc, organiza jocuri sau observa jocurile derulate de cei mici. 6) La matematică se pot repeta, consolida anumite cunoştinte prin jocuri distractive,se pot face masuratori, compune probleme etc. O oră de recapitulare la matematică pentru capitolul „Noțiuni de geometrie” s-a desfășurat sub forma unor jocuri în aer liber. S-au format câte două cercuri concentrice .Copiii se roteau în direcția acelor de ceasornic, dând mâna cu cel din fața sa și spunându-și numele si un salut.Apoi le-am cerut copiilor să se așeze în formă de pătrat, respectiv dreptunghi. A fost un dificil pentru ei, pentru că până acum se așezau doar în cerc sau în linie. * Principala provocare pentru organizatorul unei activităţi outdoor este cum să transforme materia prima din mintea elevului,trecând-o printr-un proces de învăţare intenţionată,în competenţe funcţionale. | ||
CONSTITUIREA ECHIPELOR (mai stabile – diferit de cele adhoc): Durată: ___ / Vârstă: ___ / Tip: ___ / Categorie: ___ / Arii curiculare – Discipline: ___ Descriere: Conceperea unui nume, a unui blazon, al echipelor, pe tricouri cu spray, pe foi cu markere, etc Se bazează pe activitatea în echipă putem realiza coeziunea grupului printr-o serie de jocuri de teambuilding. Recomandabil – outdoor. Durata unei activităţi este de regulă între 30 minute şi 120 minute (în funcţie de nivelul de vârstă al participanţilor se pot organiza runde, se pot da taskuri suplimentare, vor fi puse condiţii care cresc dificultatea activităţii). Obiective: 1. educarea spiritul de echipă / 2. realizarea identităţii echipei / 3. dezvoltarea creativităţii / 4. Distracţie / 5. indicat printre primele dintre activităţi în cadrul teambuildingului / 6. posibilitate organizare: outdoor/ indoorLink-uri utile: |
>>> Mai multe detalii – la Fundatia Snagov: [email protected] / Tel: 0720 762468