Procedură obținere AVIZ Custode

Pagină realizată cu ocazia Campaniei de Informare și Conștientizare “ANPLS chiar există! Informează-te și Protejeaz-o!” prin proiectul „Aria Naturală Protejată “Lacul Snagov” – Management adecvat prin revizuire Plan de mangement pe bază de studii ştiinţifice, Informare şi Conştientizare” cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Procedura de obtinere a avizelor de la Custodele ANPLS 

Pentru orice activitate / proiect / investitie in ANPLS si zona tampon este necesar avizul Custodelui. 

Notă: (în mod normal și logic) Custodele este prezent local și cunoaște foarte bine specificul zonei – ceea ce este foarte diferit de funcționarii publici la care solicitanții depun documentații (luate în considerare în ipoteza de bună credință și deci fără verificare pe teren a situației reale – plus, preventiv – a modificărilor făcute fără informare / aprobări (prin abuzuri – distrugeri). Totuși, prin OUG 75/2018, statul român a eliminat custozii (locali) …

Pentru avizarea activităţilor, planurilor, proiectelor care urmează să se desfăşoare sau care au ca localizare teritoriul fizic al ANPLS, părţi din acesta sau din zona de protectie (zona tampon), persoanele fizice sau juridice trebuie să depună la APM Ilfov o solicitare scrisă cu anexe relevant. Dupa incadrarea facuta de APM Ilfov, aceasta notifica Custodele ANPLS (pentru transparenta, eficienta si eficacitate – recomandam ca cererea să conţină și datele de contact ale petentului și prezentarea proiectului propus spre avizare – detalii corelate cu potențiali factori/surse de impact antropic).

Pasii privind solicitarea / obtinerea avizului Custodelui

Nr.Etapa
1.* Depunere solicitare la APM Ilfov (care încadrează solicitarea + notifică Custodele ANPLS). Pentru reducerea timpului, poate fi (concomitent) contactat și Custodele ANPLS.
Completarea urmatoarelor formulare, obligatorii la depunerea dosarului: 
    a) Completarea formularului CERERE-Punct-de-vedere – CUSTODE-ANPLS
    b) Semnare si asumare DECLARATIE Angajament
2.Pregatirea documentatiilor ecesare (functie de motivul pentru care se solicita avizul) – prin bifarea lor in formularul Cerere (sau adaugarea lor in cazul in care acestea lipsesc).
3.Depunerea / inregistrarea dosarului pregatit cu documentele de la punctele 1,2,3 la sediul custodelui. 
Nota: Inainte de depunerea dosarul va rugam sa ne contactati, putem prelua dosarele si in Bucuresti!
4.Analiza si verificarea dosarului de catre Custode (inclusiv deplasari în teren). Se vor realiza poze cu situația inițială și finală a zonei considerate. Totodată, se vor actualiza și date statistice legate de biodiversitate și clarifica detalii legate de legalitatea construcțiilor existente în zona malurilor (pe lac și în zona de protecție de 5m de la mal);
5.Emiterea unui răspuns / aviz din partea Custodelui (în maxim 30 de zile lucratoare). Notă: și APM ILfov are max. 30 de zile pentru răspuns, așa că este preferată o bună colaborare / organizare.

Taxa de analiza a dosarului: vă va fi comunicată după depunerea dosarului (taxe avizate – sub forma de grila – de Ministerul Mediului; în majoritatea cazurilor – circa 420 lei). 

Pentru informații suplimentare vă rugăm să ne contactați la tel: 0730097505, fax: 0372 005110 sau la [email protected]

Open chat
Concret: CUM putem - ajuta?