PCD01 DIY = Do It Yourself : combinație de Practic + Util + Economisire + Educație + Distracție + Creativitate + Responsabilitate + 3R + Sustenabilitate

Definiție: Wikipedia

LISTA principalelor categorii propuse de Fundatia Snagov în contextul considerat fezabile (mai multe detalii – prin link-uri):
1) Gradină (+Camping);
2) Construcții / Renovare / Amenajări (lemn, plastic, metal etc.);
3) Scule și unelte (grădinărit / “de mână” + accesorii / mecanice / electrice / uz casnic / electronice);
4) Materiale (și obiecte de acasă: reciclabile / sub-utilizate / “transformabile” – la care mai adaugă elemente cumpărate + sculele necesare);
5) Zoo, acvaristică, pet (+ similare / aferente);

Organizatoric, Atelierele DIY sunt însotițe de un Calendar Gradină-Agricol (postat împreună cu toate calendarele relevante în Zona Snagov: Cultură, Biodiversitate, Social) și cu postări (Facebook și pagini de site) cu info utile de sezon – cu conținut asigurat și de parteneri).

Exemple concrete de ateliere DIY (cu moderatori – mesteri – profesionisti, invitati pt. demonstratii):
1) cum se curăță via (2v) / pomii fructiferi (3s) + ce scule (3s) și cum (3v) se pot folosi (+recomandari pentru perioade – în Calendar)
2) cum construiești o mini-statie compost (3v) pentru iarba tăiată / frunze / etc)
3) construiește un mini iaz dintr-o roată de tractor uzată cu plante specifice lacurilor din zonă și chiar și pești (carașii obisnuiți sunt rezistenți și ieftini ) ;
4) cum se alege (1e) / concepe (2v) / face (3v) un sistem de irigare automat (4 variante pentru electrovalve / 3 variante pentru furtunuri / 3 variante pentru automatizare)

4) cultivă plante aromatice într-o zona amenajată / delimitata cu cauciucuri uzate si sol adecvat facut (impreuna) din pamant + nisip + compost (pamant de flori)
5) confectioneză-ți un suport de scule pentru curte (5 variante);
6) cum să crești zarzavat: a) indoor microgreens b) apartment gardening c)  mini sera d) mini sistem hidroponic e) mini sistem aquaponic f)  cum sa reduci buruienile g) 
7) cum să faci un coteț pentru câine (5v) / coteț pentru găini (3v) 
8) ? reparatii preventive la utilaje si scule / inlocuiri (proceduri corecte) de piese de schimb – consumabile
9) 5 variante de sisteme de alarma – monitorizare
10) cum intretii (repari) un set (uzual) de scule de mână [grădinărit / metal / lemn] * puteți veni și cu sculele dvs. și poate le reparați pe loc ori împreună – după atelier

++++

A] COD=PCD01 | PM= Constantin Turmac  + Project Manageri per Teme / Secțiuni / Compețențe (depinde de Atelierul DIY)
 Bugete: per Atelier / Subiect = BTImp= 1,5-3ore nete în ziua anunțată  > BTOre= 3-16 ore | BBani= 20-120€ (Inv: ?50%/ Ope: )
 Bugete: per An Coordonare 6-12 Ateliere / Categorie = BTImp= 1 sezon / an > BTOre= 80 ore | BBani= 300-500€  x nr. (Inv: 10%/ Ope: )

  Start=15.12.2018   | DL=15.12.2020 *** Proiectul implică și voluntariat (XLink)
[da ] Fișă proiect (prezenta) [?] Proiect detaliat  [nu] Proiect depus
Finanțare:
 [nu] are / [da] speranțe / [5%] demersuri
                        [nu] eligiblitate UE / [?] alte surse / [x] sposori interesați
Status= În lucru / Realizat parțial prin: 1) între 2010-2018 (prin 20+ activități similare în 5 domenii diferite) 2) Excel cu o prima schiță cu 10+ DIY – cele mai fezabile (în prezent pe baza experienței)

B] DENUMIRE=  DIY = Do It Yourself : combinație de Practic + Util + Economisire + Educație + Distracție + Creativitate + Responsabilitate + 3R + Sustenabilitate (în Zona Snagov + varianta mobilă)

C] OBIECTIVE

BENEFICII pentru grupurile țintă:
1) formă nouă (de experimentat) în raport cu grupurile țintă;
1a) re:  cele 1400+ vile noi construite in Zona Snagov >> varianta suplimentara de a vede – invata – face noi amanajari + dotari + completari in gradinile si cu anexe si pentru hoby
1b) furnizori de produse – servicii > modalitate nouă de a ajunge (mai kinestezic) către potențialii clienti. Contează: materialele, scule – echipamentele, soluțiile, know-how-ul = exemple, service- asistență, transfer de încredere, experiențe kinestezice, avansări în suita: awareness – interest – desire – action. Mijloacele mix-ul multi-media folosit (inițial, pe durata atelierului, ulterior: Facebook, filme – youtube, albume foto, link-uri, pliante – contacte etc.)
1c) elevi – tinerii (din zona Snagov: scoli – gimnaziu din 10 sate, liceul Mihail Kogalniceanu), tinerii cei veniti in vacante, grupurile organizate care vin la Fundatia Snagov în Școala Altfel etc.  > au atracții educative suplimentare în zona)
1d) o nouă categorie de activități în oferta Snagovului (o formă atractivă + educativă + chiar și pt. familii) – de activitate de weekend
2) Fundatia Snagov avansează (în obiectivele sale):
2a) diversificare a ofertei și rolului din comunitate (educatie, activități sustenabile, proiecte eco, noi activități interesante, facilitarea relațiilor cerere-ofertă, set de exemple locale de bune practici  etc.)
2b) creștere a rolului în comunitate (best practice) prin atelierele DIY (pe teme diverse) – care se corelează cu setul larg de activități (deja) oferit, astfel ca cei care vin au o paletă mai largă de activități (locale) din care pot alege (în special prin “economy-of-scale” + “one-stop-shop”);
2c) demers prin care ne dezvoltăm noi competențe, noi parteneriate, poate câte o mostră (gen expo – demo) din fiecare categorie DIY;

D] CONCEPT (5W1H ) D] CONTEXT (nevoie/problemă):
d1) DIY este o tendință în creștere, sustenabilă (ca cerere – interes), confirmată la nivel internațional și în creștere și în Romania (vezi: Facebook: 1, 2 , 3 + YouTube + inițiative ale unor firme mari: Dedeman, Hornbach, Praktiker, Brico-Depot , Gardena, etc.). Multe firme producătoare – au propriile programe de vânzări + initiațive CSR – Corporate Social Responsability prin care caută proiecte DIY și parteneri
aferenți);
d2) (segment Hobby +) > vizează activități (obiecte – produse) ce necesită competențe mici – medii și asigură (furnizează) diferite tipuri de satisfacții (achievement, reparații – recondiționări – transformări, creactivitate, artă,  economii de bani, etc.) 
d3) pondere mare > activități manuale – lucrative – derulabile (și) outdoor – de complexitate mică – medie, în zona hobby + / demonstrativ – educativ – practic
d3) participanții să poată exersa practic / să aibă acces (supervizat) la scule – mostre / opțional să își poată  confecționa ori repara “ceva” / opțional – să poată “duce ceva acasă” făcut de ei – ori kit – ori instrucțiuni (flyer) etc.
d4) [CÂND] de weekend extins (vineri după-amiaza – sâmbăta – duminica) / să poți veni și implica chiar și familia / intr-o astfel de zi – iesire, sa poti face si altceva (primesti recomandari locale: HoReCa + entertainement) pt. restul zilei
d5) opțional să existe posibilitatea (după atelier) să mai primească info – referințe – recomandări  – furnizor (local de la un specialist ori online / remote / ulterior)
d6) [CE] se “construiește” / repară ceva din categoriile prezentate (..) la datele propuse in Calendar ( se pot organiza și la cerere și când se formeză grupuri minime, autobugetate)
> optional: când e ceva mai complex (necesită mai multe etape – ateliere de 1,5-3h) – participanții vor veni de 2-5-n ori
d7) [UNDE] mobilitate (ca loc de derulare):  1) locală (in zona Snagov – la un partener – sponsor – loc concret de implementare etc.) – implicit/inițial: la Sediul Fundatia Snagov  2) regională (gen caravană: avem o remorcă + experiență similară) și deci putem derula și în parcarea unui centru comercial gen Băneasa, Hornbach, Praktiker, Bricostore etc.

E] PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI / Agendă: (per atelier)
1] derulare atelier conform anunțului (vezi deja exemple în Calendar + descrierea evenimentului – cu format tip) la locul + intervalul orar anuntat (chiar daca nu se înscriu participanți). Organizatorul asigură filmare – suită de poze astfel încât (de la caz la caz) se vor prezenta online după atelier (eveniment) minim 5 poze – maxim un filmuleț (secvențe – selecții ori integral)
2] organizare (prealabilă – promovare + ulterioară + feedback – follow-up) și eventuale noi – iterații ale atelierului
3] se invită mereu set de potențiali parteneri (furnizori de materiale – echipamente – service) și sponsori (inclusiv HoReCa + entertainemnt local). Care pot ajuta și cu personal de specialitate / demo / mostre – prezentare (atelierele nu devine evenimente de vânzare agresive: max 5-10min/2h);
4] grupuri țintă (principale): 
4a) toți cei care vor sa vada + inteleaga + invete ceva nou / diferit;
4b) detinatorii / administratorii de la cele 1400+vile din Zona Snagov (spatii verzi, grădini, livezi, conditii pentru o multime de noi proiecte – amenjari si hobbyuri outdoor, dar si indoor)
4c) elevii + tinerii care vor (lucrativ – practiv și teoretic) să aibă noi experiențe;

F] REZULTATE / Livrabile / Beneficii (propuse prin proiect):
f1) pt. participanti: ceea ce se promite  pentru fiecare atelier DIY (eveniment): scurte  prezentari (materiale, scule folosite) / “cum se pune problema (nevoie) “/ demonstratie – proiect – la care pot ajuta (optional “face in paralel” si participantii) / prezentarea a ce mai trebuie – poate fi facut .. / bibliografie – recomandari / (optional) diferite … – dupa cele 1,5-3 ore anunțate 
f2) pt. sponsori (care mai ajuta cu materiale – scule – specialisti): prezentare in fata grupului de participanti (oricum rezulta minim: text + album foto – maxim scurt film al atelierului)

G] REALIZĂRI / (Status Report)= Proiect în lucru -> Vezi realizari similare:
g1) mini-iaz din roata de tractor (2 bucati)
g2) sistem de automatizare – iaz (Arduino)
g3) sistem aquaponic (IBC + pietris / granule ceramice + carasi + zarzavat)
g4) sistem hidropnic (din tevi verticale de 110mm + pompa + zarzavat)
g5) prezentare – promovare  (Calendar + Facebook + site …) 

H] RESURSE=
h1) TIMP -> Competența (Constantin Turmac + parteneri – care au specialisti + meseriasi locali)
h2) MATERIALE -> 
* variaza per fiecare Atelier DIY (si cu nr. de participanti = considerat implicit de 8) * Este preferabil a se planifica / bugeta suite de  2-6 repetari ale aceluiasi Atelier DIY (intr-o perspectiva multianuala)
h3) BANI -> de compensat : costurile cu promovarea, organizarea, logistica Atelierului DIY si follow-up ulterior;

I] PROMOVARE / Vizibilitate
i1) Pagini de prezentare (site / Facebook + albume foto / YouTube – film scurt / roll-up – postere la locul Atelierului / pliante de prezentare)
i2) alte mijloace – prevăzute: ?

J] SPONSORI:
j1) firme,  organizatii / ?
j2) listă de persoane fizice (rubrică cu cei care sponsorizează, separată de cei care plătesc în avans la preț de producție și deci ajută și ei la apariția albumului)

+++  Legendă:
PM= Project Manager: adică responsabilul cu derularea proiectului
BT=   buget de ore : numărul de ore estimate ca necesare, pentru a termina cu bine proiectul, în ipoteza în care sunt asigurare resursele umane (cu competențele menționate) și cele materiale (sau banii cu care acestea vor fi achiziționate). BTImp= perioada totală de implementare BTore= ore estimare (timp net + timpii de planificare – organizare – achizitii – pilot – testare – instruire – promovare – derulare – raportare etc.)
Status= Status Report : adică prezentarea succintă a situației curente de derulare a proiectului în cauză
Start= Data de Start : cea mai probabil (viitoare) data la care ar putea începe (sau s-a reprogramat) începerea derulării proiectului
DL= Dead Line : Data la care proiectul trebuie (obligatoriu) să se termine
xyz = link-uri ori detalii care necesită (re)actualizare / (re)considerare

### Dacă te interesează acest proiect (chiar în forme modificate) – contactează-ne să găsim o modalitate de colaborare.

2Shares