Liceul Snagov > “Mihail Kogalniceanu”: “Mărire și decădere”

Cert este ca din 2015 nu mai exista Liceu la Snagov (construcții, teren, coerență și perspective)

Dintr-un liceu teoretic de elita in Ilfov (ex: decada 197x), cu o traditie de peste 50 de ani (si ≈ 1000-1500 de elevi anual) s-a ajuns in coada ierarhiei Ilfovului (medie admitere la liceu: 5,72 si promovabilitate BAC de 34,24% (cu scor total de 4 din 10) in conditiile in care judetul Ilfov este pe ultimul loc la nivel national. Cu o improvizatie de clase si ore derulate chiar si in 3 locatii diferite. Fapt care a demotivat (si indepartat) o parte din profesorii care mai gandeau in termen de cariera – calitate (in anii 200x, renumele a fost umbrit de stirile mass media re absolventi: Marian Vanghelie (ilegal, uns, 5), Moni Columbeanu, suspiciuni si suspendare ca centru de testare pentru bacalaureat etc.)

Intre 1989 – 2014, Liceul a beneficiat de mai multe investitii (amenajari) si dotari din bani publici. Cand s-a investit (cf. proceduri si cerinte uzuale) – cladirea (verificata prin experti si cu responsabilitatea finala a managerului / directororului) mai era sau nu buna? Si deci era sau nu eligibila pentru acele investitii (sau – deja nu mai trebuiau facute)?

Prin 2014, Primaria Snagov (PSD) + conducerea Liceului – au aplicat pentru finantare UE dupa terminarea ciclului de finantare UE 2007-2013. Desi 2014 era an de raportari si cel mult intarzieri exceptionale ale proiectelor deja in derulare din anii anteriori. Fara experienta in derularea de proiecte cu finantari UE (cum recunoaste chiar si primarul). Contand (probabil) pe “derogari la derogari” si “promisiuni” de “sprijin” – iata ca s-a lansat o astfel de aventura (deci un termen extrem de scurt + scenariu ideal). Demers care in realitate – era (aproape) imposibil: pentru suite de achizitii publice (la care uzual ai si contestatii) si mai pot apare si neprevazute in managementul proiecutului.

Proiectul consta in “consolidare, extindere și supraînălțare” (deci si un nivel suplimentar – peste ce exista).  Astfel incat proiectul a continut OBLIGATORIU cel putin o sectiune de verificare a structurii de rezistenta (realizata – inainte). Si pentru ca era o constructie de 50 de ani, nu ajungea o verificare pe parte de tip de proiect (solutie) constructiva (initiala) – era necesara o verificare concreta pe teren de risc seismologic.

Proiectul nu s-a mai finalizat din lipsa de bani (iesirea din graficul asumat si posibilitatea de finantare UE).
Explicatia data comunitatii a fost ca in urma unei expertize a rezultat clasa de Risc III si a fost nevoie de evacuare  (adica – ca de fapt e o realizare ca au fost salvati copii si ca nu e nimeni de vina ca asa s-a constatat – ulterior … / gen “soarta, noroc, Miorita – manele etc.”)

Clarificari:
a) definitia RsIII este “Clasa R (s) III, care cuprinde constructiile – sub efectul cutremurului pot prezenta degradari structurale care nu afecteaza semnificativ siguranta structurala, dar la care degradarile nestructurale pot fi importante”.
Adica, nu “cade cladirea pe copii – in caz de cutremur”.
b) Iata si ierarhia clasificarilor: “Din punctul de vedere al riscului seismic, in sensul efectelor probabile ale unor cutremure, caracteristice amplasamentului, asupra constructiilor existente pe acel amplasament, se stabilesc 4 clase de risc seismic:
Clasa RsI, corespunzand constructiilor cu risc ridicat de prabusire la cutremure avand intensitatile corespunzatoare zonelor seismice de calcul (cutremurului de proiectare);
Clasa RsII, corespunzand constructiilor la care probabilitatea de prabusire este redusa, dar la care sunt asteptate degradari structurale majore la incidenta cutremurului de proiectare;
Clasa RsIII, corespunzand constructiilor la care sunt asteptate degradari structurale care nu afecteaza semnificativ siguranta structurala, dar la care degradarile elementelor nestructurale pot fi importante;
Clasa RsIV, corespunzand constructiilor la care raspunsul seismic asteptat este similar celui corespunzator constructiilor noi, proiectate pe baza prescriptiilor in vigoare.
Ramane insa problema calitatii expertizelor realizate, mai ales avand in vedere disputele expertilor: “In caracterizarea globala a comportarii probabile a constructiei la actiuni seismice viitoare, expertul tehnic trebuie sa tina cont de un numar mare de factori, de naturi diferite.
Nu se pot da reguli, general valabile, pentru cuantificarea acestor factori, insa prin interpretarea judicioasa a rezultatelor tuturor investigatiilor facute in cadrul expertizei, prin comparatii cu alte situatii similare, prin rationamente ingineresti, se va putea incadra constructia in cauza intr-una din cele patru clase de risc seismic definite”

Intrebari: 
a) de ce s-a luat decizia derularii unui astfel de proiect, cand nu mai era suficient timp pentru implementare (nici de catre cei cu foarte mare experienta in derularea de proiecte cu finantare UE)? De fapt (chiar prin proiect) – cat a fost durata contractata (cand se finaliza)? Mai era decontabil UE?
b) CINE + CUM a facut verificarile de REZISTENTA (structura) a proiectului
(comandat + receptionat de beneficiar = solicitant = Primaria Snagov / LMK)? Oare finantarile anterioare (1989-2014) – pentru noi investitii si continuarea activitatii – nu au necesitat (pe parte de avize) – verificari legate de siguranta? S-au facut sau nu verificari? Apoi, in intreaga Romanie s-au construit in comunism foarte multe astfel de scoli (se replica proiectul). Celelalte – oare au sanu nu probleme? Verifica – cineva? Caci constructii (pe caramizi – si fara beton armat) s-au utilizat si multe sunt si in prezent (chiar si mult mai mari) – sigure si in prezent.
c) (de verificat) – CRONOLOGIE: comparativ cu graficul de derulare a proiectului > ce (alte) intarzieri si probleme au mai aparut si/sau care mai erau sansele de finalizare a proiectului?
d) se poate face o copie (prezenta – public) raportul de expertiza realizat? (Pe care il invoca primaria Snagov?) Care a fost cronologia – exacta a acestuia si deciziilor asociate?
Este posibil a se mai face (chiar si in prezent – 2020) o noua expertiza pentru seismicitate? (costa cateva sute de euro; poate se aduna bani de la ceva voluntari si oameni interesati din comunitate). In final sa prezentam public rezultatele unei expertize independente – am putea (macar) da public un semnal catre toate inspectoratele scolare din Romania de genul “verificati de urgenta toate scolile cu proiect si vechime similara” – caci e foarte posibil sa fiti intr-o situatie cu mare risc. Si astfel – Primaria Snagov devine chiar un erou national (sau nu). Din aceasta perspectiva – subiectul este similar cu “Colectiv” sau altele (vizand autoritati – potential imcompetente – in sensul ca nu gandesc si nu fac ce trebuie, cum si cand trebuie si ca buni manageri si preventiv);

Nota: Fundatia Snagov a incercat sa inteleaga de ce nu s-a mai acoperit (macar partial – cu folii de plastic) acoperisul “desfacut” prin proiect de constructori – macar in dreptul frescelor. Ne interesa (cel putin) asigurarea conservarii operelor de arta (care a rezultat ca de fapt nu intereseaza mai multe autoritati – cu responsabilitati). Si am fost surprinsi ca lasand apa si zapada de la ploi si ierni cu cicluri de inghet) si cu jgheaburi desfacute (parea – chiar intentionat – de fapt s-a construit cadrul unei profetii: in cativa ani, constructia, chiar ajunge afectata puternic pe parte de structura de rezistenta.
Observand (si pozand) peretii (fara tencuiala) am putut observa ca nu existau zone de tasare, de macinare a caramizilor, cu fisuri etc. Adica nici macar cutremurul din 1977 nu lasase urme vizibile – pe parte de structura de rezistenta. Deci – ciudat …

INTREBARI (justificate) in comunitate

1) de ce Primaria Snagov – a initial si inceput un proiect atat de tarziu? (avand in vedere sansele de finantare UE, oficial terminate pentru 2007-2013 / Ce mai faceati in primavara anului 2015? Cautati o “explicatie” pentru comunitate?)
2) a facut sau nu Primaria, in prealabil, verificarea structurii de rezistenta? Daca DA, pentru ce scenariu? Caci sunt doua scenarii:
2a) pentru extindere si deci “ingreunarea” suplimentara cu un etaj si
2b) utilizarea in continuare a cladirii – asa cum era. Expertiza facuta – pentru care scenariu a fost facuta? Caci poate liceul era bun (utilizabil) asa cum era – fara inca un nivel;
3) de fapt exista doua constructii in curtea liceului. Care este situatia celeilalte constructii? Caci a fost construita pe tehnica (proiect) interbelic si multe astfel de constructii se mentin chiar foarte bine in lume;
4) de ce nu s-a facut publica expertiza? Se accepta a se face – acum? Se accepta accesul pentru o noua expertiza? De ce nu? Cu ce justificare (legala – scrisa)?
5) Inspectoratul in Constructii a cerut imperativ evacuare sau a dat doar o recomandare (pentru scenariul cu inca un etaj construit deasupra)? Se pot prezenta public cele doua documente? (ce s-a intrebat la Inspectorat – cu tot cu anexe si detalii si ce a raspuns Inspectoratul?)
6) dorim sa vedem corespondenta si motivele (in forma scrisa) deciziei ADRBI de nefinantare a proiectului Primariei Snagov. Caci ADRBI stie sa respecte demersurile legale si UE specifice si pe parte de fundamentare presupunem ca a descris si argumentat foarte clar (adevaratele) motive. Care si cat erau intarzierile cumulate? (chiar inainte de “expertiza”?) Se poate obtine o copie si face publica a comunicarilor legate de aceste aspecte? 
7) Primaria sustine ca ar fi analizat scenarii pentru consolidare si pentru demolare (deci ulterioara refacere). Pentru care din cele doua imobile? Care sunt valorile estimate? Ce tip de proiect (grad de detaliere) a fost realizat? Cat au costat aceste studii? (S-a facut achizitie publica – sau prin incredintare directa?) De fapt – cat de “serioase” pot fi aceste studii? (caci este plina tara de exemple aberante “dupa cine si cum plateste clientul” la nivel national) 
8) Ce treaba are Primaria Bucurestiului (Firea) – care este un UAT cu buget propriu – la Snagov, unde este alt UAT? Nu era super-evident ca nu exista posibilitate legala de finantare? A fost (doar) o “poveste” de linistire pentru comunitate (care inca mai crede in “tatuci” si “relatii” etc.?)
9) De ce au ajuns demersurile – sa implice cedarea terenului in cauza? Actele juridice au (sau nu) termene explicite si mai ales clauze de restituire a terenurilor? Oare acum Snagovul (comunitatea) a ajuns juridic in situatia in care: nu mai are nici liceu si nici terenul aferent?
10) De fapt cat a platit Primaria Snagov pe acest demers nereusit? (studii, proiecte, expertize, dobanzi etc.)? 
11) De ce s-a mutat centrul de greutate a liceului (initial de elita, teoretic) catre: profil sportiv si ceva turism? In conditiile in care, profilul sportiv inseamna coada clasamentelor si nivelului iar pe parte de turism (de fapt) Primaria a actionat din 1989 si actioneaza si in prezent, contrar a tot ce este normal – necesar – folositor? Caci aceste profile nu pot atrage tinerii din zona (care si vor sa invete)?
12) Care sunt masurile curente si concrete pentru conservarea valorilor culturale de la Liceu? Si care sunt modalitatile de valorificare ulterioara? (reintroducere in circuit?) Este dispusa primaria sa le cedeze (ca responsabilitate)? Le va trata cu aceeasi indiferenta precum statuia (“Fecioara”) de pe insula Snagov?
13) Tinerii din Zona Snagov (viitorul lor) a fost puternic afectat si compromis si in viitor prin disparitia liceului. Cine isi asuma raspunderea?
14) Care mai este strategia Snagovului – in conditiile in care licee din Buftea, Otopeni, cresc ca importanta si datorita transportului public puternic subventionat (R447) – naveta redevine solutia tinerilor care chiar vor sa invete ceva (asa cum tineri Snagoveni au mai facut naveta inca din anii 1980)?

Link-uri (referințe) – relevante:

1) Album foto cu Seriile de Absolventi din Zona Snagov, inclusiv – promotiile Liceului Snagov (re-denumit “Mihail Kogalniceanu” in ? 1992 – la initiativa profesorului de istorie Dumitru Vintilă – director ? 1990-?1992).
Pozele au foarte multe comentarii interesante si multi si-au regasit colegii prin like-urile aferente. Albumul este initiativa Fundatiei Snagov si va invitam sa contribuiti cu poze + comentarii la completarea acestuia (1908-prezent) si in special cu promotiile Liceului (52+ de promotii !)

2) Liceul are un site gol (in perioada 2019 – 2020.aprilie, cu doar un comunicat legat de Covid-19): www.lmk.ro (probabil corelat cu decaderea catastrofala din ultimii 6 ani)

3) Facebook [1: neactualizat din 2015 / 2:?]

4) performante la examenul de Bacalaureat:  Media pe liceu a scazut in ultimii 11 ani de la 6,88 la 3,10 (cu o medie de 4,17 adica sub 5)
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020
6,88 | 6,68 | 6,58 | 5,24 | 4,30 | 2,02 | 4,16 | 3,13 | 3,72 | 2,72 | 3.10 | ?,??

5) Articole mai relevante:
5a) 07.08.2019 > În comuna Snagov va fi înființat un campus școlar preuniversitar. Liceul „Mihail Kogălniceanu”, reconstruit din temelii – Jurnalul de Ilfov 462
4b) 24.04.2018 > Firea explică asocierea CGMB cu CL Snagov pentru baza sportivă – Jurnalul de Ilfov 399  
4c) ? Expertiza seismologica (“ca ar fi clasa de risc 3″) = nu este accesibila (trebuie sa credem ?pe cuvant”) > ?
4d) Proiectul de finantare UE (prin ADRBI) > de 4,5 milioane Euro > + Comunicarea (cu fundamentare) a retragerii finantarii + sume de rambursat la UE (ADRBI) > ??
4e) Cererea de Finantare (+fundamentarea in cadrul CL Snagov) cu trasabilitatea datelor utilizate > ?
5) “Liviu Dragnea şi Gabriela Firea la Ghermăneşti Ilfov – 23.05.2016
5a) re: Liceu [18:48] > “Nu aproba finantarea pentru liceul de aici Mihail Kogalniceanu .. 1100 elevi .. spatii .. Ciolos .. in primavara 2016 se va aproba de PSD .. “
5b) re: Potentialul Snagovului [21:30] > Re: Potentialul Snagovului (lac frumos care trebuie ingrijit mai bine, mare potential – inclusiv termal, pol de dezvoltare, /)
5c) Re: recunoasterea motivatiei politicienilor legat de Snagov: “ce se mai poate face cu niste terenuri” [22:17] 
5c) re: Snagov + Bucuresti [23:05] > “Snagovul impreuna cu Bucurestiul .. pot reprezenta un pol de dezvoltate cum putine sunt in Europa .. inel de dezvoltare in jur ..”

Istoria locului si a Liceului Snagov > Mihail Kogalniceanu: 

(din interviurile batranilor):
> … terenuri ale localnicilor (curatate pana aproape de mal, la 10-15 metri de mal
> 1942-1944 :  vila lui Manfred von Killinger era pazita de un post aflat in apropiere …
> 194x?: Construire cladire pentru Garnizoană militară (cazarma) cu rol de pază a conducatorilor sovieto-comuniști – din vilele construite pe malul lacului în perioada interbelică): Ana Pauker (vila nr. 5 / ≈ 250m),  Gheorghiu Dej (vila ?  / ≈ 700m),  Bodnaras (vila 29 / ≈ 250m), ? Teohari Georgescu
> 195x?: Club sportiv (?)
> 195x: Gheorghiu Dej preia puterea si reorganizeaza alocarea + administratia vilelor (nationalizate) de la Snagov, inclusiv a pazei aferente 1960 – preluare a constructiei de catre Ministerul Culturii
> 196x > “detaseaza” 2 clase de la liceul de la Fierbinti (real + teoretic – uman) si “liceul” incepe activitatea in cladirea existenta (cea veche)
> 1972 > noul liceu este (inca) in constructie (liceul functioneaza in vechea cladire)
> 1973 > se inaugureaza (da in folosinta) noul liceu. Vechea cladire devine: camin (pt. sportivi si o parte din elevi) / cantina – bucatatie / spatiu pentru unii profesori / administratie
* 1968-1978 = perioada de glorie a Liceului Snagov (cel mai  bun liceu din Ilfov). Clase de seral + fara frecventa. Multe mii de absolventi (inclusiv cam toti sportivii renumiti / multi viitori militari – ingineri – economisti – cercetatori etc.).  Absolventi cunoscuti (renumiti): generali (Toma Zaharia, Gioni Popescu), ?, ?. ?
> 1979?: PCR decide reorganizarea Ilfovului (sector agricol) si Liceul devine Scoala generala cu prima treapta de liceu (profil agricol / mecanizatori / etc.)
> 1990?: redevine Liceul Snagov …
> 2001?: primeste denumirea de Liceul Mihail Kogalniceanu (LMK) din initiativa d-lui Prof. de istorie Dumitru Vintila
> 2001-6: suspiciuni … personalitati la bacalaureat: Marian Vanghelie, Moni Columbeanu, sistare ca centru de testare (suspiciuni frauda) etc. Scaderea nivelului performantelor;
> 2007.05.09 “Ziua Europei”. Liceul Mihail Kogalniceanu are onoarea de a primi pe reprezentantul UE in Romania – dl. Donatto Chiarini (si se organizeaza si un eveniment)
> 2011: pe terenul de sport (fotbal + tenis de camp + cursa cu obstacole / groapa de nisip / panouri etc.) se construieste o sala de sport in valoare de aproape 4.000.000 lei (1 milion de Euro)
> 2014: Primaria + Conducerea liceului concep + depun un proiect de “consolidare, extindere și supraînălțare”. Care se aproba “cumva” (desi se terminasera finantarile – apelurile aferent ciclului UE 2007-2013!).
Promisiunea este ca din 27.12.2015 se va relua activitatea in noul liceu. Astfel ca incep demolarile specifice (a acoperisurilor) cladirilor.
1100 elevii sunt repartizati catre 3 locatii mai mici (scoli primare, gimnaziale, cu ore dupa amiaza, mai scurte, cu deplasarea profesorilor intre aceste locuri etc.)
> 2015.01.26 – stopare lucrari si intrare in blocaje … (lipsa transparenta)
> dispute, suspiciuni, lipsa de transparenta (+neincredere) etc. … >   Multi profesori buni cauta alte locuri de munca / licee (ceea ce afecteaza si mai mult calitatea  educatiei). Parintii mai responsabili decid sa forteze copii prin a-i trimite in Bucuresti etc. (pentru o educatie mai buna si sanse mai mari in viata). Odata cu relocatia, dispare (prezenta) site-ul liceului, bunurile sunt depozitate noua sala de sport moderna (2011 > 3.871.085 lei)
> 2015? > ADRBI solicita restiutirea avansului dat (si deci Primaria Snagov ramane cu toate cheltuielile facute – din a cui vina? Cine plateste pentru prost management?)
> 2018.04.19 > hotărârea Consiliui General prin care se aproba asocierea Primăriei Capitalei cu Primăria Snagov, în vederea construirii acestei baze sportive și de învățământ. Se cedeaza (cu acte – drepturile) terenul. Ulterior se constata (si deci anuleaza demersul) ca banii (bugetul) unui UAT nu poate fi cheltuit in (pentru) alt UAT (si deci nu se poate finanta astfel – orice – proiect). Deci ce este mai grav? Ignoranta sau manipulare (premeditata)?
> 2019? > o noua “solutie” > “se preia proiectul” de CNI – Compania Nationala de Investitii (in cadrul MDR – condusa 3+ ani de Liviu Dragnea). Insa totul depinde (iar) de decizii politice, existenta bugetelor etc.

DIRECTORI (avem nevoie de ajutorul dvs. pt. a completa):
FAMPF Otto
MURARASU ?
196x-198x : CRUCEANU Gheorghe
198x: Ana CONSTANTINESCU (prof. de limba rusa)
199x: DUMITRU Vintila (prof. de istorie)
200x: GRIGORE Vasile (prof. de chimie – fizica)

PROFESORI (avem nevoie de ajutorul dvs. pt. a completa) (per specializari / ani / # cei care au fost si diriginti):
CRUCEANU ? (?)
CONSTANTINESCU Ana (rusa)
DUMITRU Vintila (istorie)
GRIGORE Vasile (chimie, fizica)
STROE Vasilica (limba romana, #)
GEORGESCU Despina (latina, ?)
CRUCEANU Anastasia (drept, constitutie, ?)
VOINEA Ion (dir.adj + ?)
NISTOR Aneta (?) / DINESCU Iulian (?) / KAMPF Felicia (?franceza) / MURARASU Gheorghe (?) / GORUN Mihai (/) / POTICA Ileana (?) /
POPESCU Nicolae (sport?)
RAPTIS Meropi (?)
? (desen) 
? (muzica)
? (franceza)

1962-1963 = Liceul Snagov * "După meciul de handbal feminin cu clasa IX" * Profesorul POPESCU - de sport
1964 * Liceul Mixt Snagov: Promoția 1964 @ Geta CHIRIC
1962 * Pe terenul (încă) viran din spate - urmează a se construi noul liceu @ Geta CHIRIC
Liceul Snagov
197x * Liceul Snagov
Debarcaderul de la Liceul Snagov * Intre timp, zona cu stuf a fost complet distrusa
LMK Fresca distrugere Vintila DUMITRU
2014 * Intrarea liceului din Snagov
2019 Primarul Snagovului - Marian Oancea - in fata liceului distrus
2018.11.05 parte din demersurile Fundatiei Snagov pentru evaluarea si salvarea: frescelor, sculpturilor, colectiilor din Cabinetul de Istorie

Prioritati Culturale – liceul Snagov (LMK)

Ce trebuie conservate + salvate inainte de distrugerea – disparitia (totala). Fundatia Snagov a facut doua demersuri scrise la CJ Ilfov, Inspectoratul Scolar Ilfov, Primaria Snagov, Liceul din Snagov – dar acestia nici macar nu au raspuns adecvat (si cu atat mai putin – sa si rezolve concret).
Fundatia Snagov obtinuse un acord de la Institutul de Arte Plastice si o clasa de masteranzi – pentru derularea de proiecte (in mod gratuit) din care sa rezulte materialele necesare pentru clasificare si poate chiar finantare – la Ministerul Culturii (via Directia Cultura – Ilfov). Reactiile au fost violente (probabil pentru ca nu se mai doreste niciunfel de repunere in discutie a liceului de la Snagov).
1) 3 fresce realizate de Octavian PENDA: 4 domnitori (asociati si Snagovului) / ? / ? 
2) Colectiile aferente Cabinetului de Istorie realizat de Profesorul de Istorie Dumitru Vintilă (≈100 piese)
3) Statuia lui Vlad Tepes (din interior)
4) Statuia lui Antim Ivireanu (din exterior)

Fresca Vlad TEPES - Octavian PENDA
Fresca Vlad TEPES - Octavian PENDA
Fresca Ctitori Manastirea Snagov - Octavian PENDA
Fresca Ctitori Manastirea Snagov - Octavian PENDA
Fresca - Octavian PENDA
Fresca - Octavian PENDA
Harta Ilfovului - Octavian PENDA
Harta Ilfovului - Octavian PENDA
Imagine din Cabinetul de Istorie cu colectii (100+ elemente) - Prof. Vintila DUMITRU
Imagine din Cabinetul de Istorie cu colectii (100+ elemente) - Prof. Vintila DUMITRU
Statuie Vlad Tepes
Statuie Vlad Tepes

CONCLUZII + CE (mai) POATE FACE COMUNITATEA?

Snagovul avea un renume si o infrastructura deosebita pentru: turism si educatie.
Acum, ambele au trecut prin zero si sunt parte a problemelor. Iar ultimii 10 ani chiar au accelerat panta decaderii ..
Starea turismului este similara paginii goale din site-ul Primariei Snagov.
Educatia (prin liceul – odata emblematic) este in pozitii codașe in cadrul topului judetului Ilfov care este pe ultimul loc la nivel national.

COMUNITATEA ar (putea) trebui:
a) macar sa afle (inteleaga) ce – cine – cum a facut ce a facut de s-a ajuns in acesta situatie. Caci pana nu ai transparenta minima necesara si nu ai puterea sa tragi o linie si sa (te pregatesti pentru o) schimbare dorita;
b) clarificarea situatiei juridice create si acces la proiecte – studii – realizate. Poate se mai reutilizeaza ceva din acestea. Cel putin trebuie plecat de o situatie reala, vizibila, transanta. Altfel, sa ne amintim cum tot vin noii primari cu afirmatii “am gasit o situatie dezastruoasa …”. Pai sa prezinte primarul Oancea situatia juridica si financiara a pagubelor create de primarul Musat Apostol si a demersurilor in instanta pentru recuperari si ce-cat-cum s-a recuperat si se va recupera. Sau “regula” este “doar ne plangem de cat au stricat/furat cei dinainte si cu bani cersiti via partid aratam ca am mai peticit cate ceva …”?
c) lipsa asumarii situatiei rezultate si a unei initiative, corelata cu suite de demersuri, va duce (in maxim cativa ani) la o consolidare a unei noi configuratii a liceelor (si sferelor de influenta) – cel putin – din nordul Ilfovului. Si exista riscul ca Snagovul sa nu mai aiba niciodata liceu. Nu ajunge “cersitul” pe baze politice – demers care va costa (prin alte compromisuri) alte resurse locale valoroase sau alte intarzieri si tolerari de coruptii, distrugeri, hotii, infractiuni (asa cum insusi Liviu Dragnea recunostea – chiar la Snagov).
d) sa formam un grup de initiativa si sa pornim de la resursele certe (teren sau profesori care vor sa se implice, eventuali finantatori, sa creionam un concept / proiect similar cu cele din Elvetia sau centrat pe abordari IT – online cu centre de acreditare si deci profesori si parteneriate remote folosind limba engleza). Tehnologia permite multe (mai ales dupa Covid-19). Chiar cei cu bani veniti in Snagov in ultimii 30 de ani, pentru a fi coerenti cu interesele lor (copii: securitate – educatie – transport redus etc.) – ar putea sprijini un astfel de demers …

DE FACUT:

a) Distribuiti si Comentati acest articol. In realizarea sa, nu au exista toate informatiile dorite (necesare). Necesita completari si plus de transparenta (info). Ideal este sa comentati in josul articolului si nu a postarii din Facebook (care se “pierde” repede intre alte postari);
b) este necesar a se ajunge si afla ce cred + vor + sunt dispusi sa faca locuitorii din Zona Snagov pe parte de educatie / pentru copii lor;
c) (mai) exista profesori buni la Snagov care au facut si fac eforturi deosebite (din autorespect, pentru ca aici locuiesc etc.). Experienta si opinia lor ar putea ajuta mult. Este evident ca profilul sportiv scade performantele (pe medii). Si este de inteles si apreciat si efortul tinerilor sportivi (unii deja campioni) care zilnic fac antrenamente istovitoare (si au ales ca prioritate sportul si scoala – ca obligatie). Compromisurile curente au dovedit ca nu dau rezultate bune;
d) vizitati Albumul Foto. In 50+ ani (x 3-4 => peste 300 de promotii daca se considera si perioada de fara frecventa etc.) si deci chiar deci de mii de absolventi. Asa ca exista cel putin cateva sute de oameni merituosi (caci in prezent, “personalitati” se cam considera “vedete” – politicieni si nu prea vedem multa valoare pe acolo). Ajutati ci poze de la promotii si detalii despre cei cu care ne putem mandri – ca formati la Liceul din Snagov;
e) pot exista si scoli / initiative private. Dupa Covid-19, vor apare noi abordari mixte (remote si ceva cu prezenta locala atipica). Sa cautam si exploram (si) noutatile;
f) contactati-ne direct pentru discutii private: [email protected] / tel: 0722601830.  Deja exista circa 5 persoane interesate de actiuni mult mai concrete. Poate e suficient pentru un inceput;

Leave a Reply

Open chat
Concret: CUM putem - ajuta?