Stategia de dezvoltare – SNAGOV 2020-2030 (analiza unui film)

Analiza rapida a unui FILM de prezentare a Strategiei de dezvoltare a Snagovului 2020-2030, publicat in 22.09.2020 de Primaria Snagov si asociat unui eveniment cu participare restransa derulat (se pare) in 21.09.2020 la Snagov Club. Elaborator: UAIUM Universitatea de Arhitectura Ion Mincu (?elaboratori / ?responsabili / ?profesori)

Anterior (2012) Primaria Snagov a mai realizat Strategia de dezvoltare Snagov: 2012-2020, de asemenea, pe care nici nu a prezentat-o public vreodata si care contine extrem de multe omisiuni, fara analiza a situatiei existente si a realizarilor din trecut si are multe alte probleme (link: la articol de prezentare – comentarii aferente). In 2020, putem constata diferenta covarsitoare (totala) a realitatii fata de “viziunea” din 2012 a Primariei Snagov (ca realizari). Motiv pentru care, orice alte demersuri similare ale Primariei Snagov (facute de aceasi echipa + tot fara consultare publica, restrans + repede) este foarte probabil sa aiba diferente similare in timp (propuneri – realizari). Dar nu este nici corect, cinstit fata de locuitori (mai ales ca este facut cu bani publici).

Fundatia Snagov considera ca Strategia de dezvoltare Snagov nu se poate face fara o consultare si dezbatere publica (pe minim 2 luni), mai ales pentru ca vizeaza si perioade de 10 ani si este facut cu bani publici. Altfel este doar viziunea unui grup restrans (reprezentativitate limitata). Si mai ales in 2020 cand prin mediul online – chiar poate participa intreaga comunitate (nu se mai justifica “reprezentativitatea” electorala).

Este cu totul anormal si neacceptabil ca exact in ultima saptamana a campaniei electorale (alegeri locale 2020), sa se lanseze si prezinte ca “gata elaborat” un astfel de material. Si sa se sugereze si ca noul PUG Snagov va fi simlar si promova aceleasi obiective (PUG-ul avand o intarziere de 10 ani, fata de cel din 2005 care contine si genereaza multe probleme grave. Demers care a avut (de asemenea) mai multe tentative de realizate tot “ascuns” si cu grup restrans, pentru a nu se pune in discutie problemele PUG-ului din 2005 prin care s-au creat multe probleme in Snagov. Astfel ca interventia repetata a Fundatiei Snagov – a avut ca efect renuntarile si amanarile actualizarii acestuia de catre Primaria Snagov.

Fundatia Snagov nu are o preferinta / optiune politica (vezi si statutul). Insa sustine necesitatea unei administratii locale si judetene transparente, profesioniste, care sa respecte legalitatea si cetateanul si care sa treaca la normalitatea necesara (sa faca o diferenta covarsitoare fata de experienta ultimilor 15-30 de ani). Documente precum “Strategia de dezolvare” si PUG-ul, au impact si relevanta mult mai importanta decat un ciclu de 4 ani si deci chiar alegerile aferente. Motive pentru care am decis sa reactionam in acest moment si in aceasta forma.
Totodata (si similar) – Fundatia Snagov isi exprima dezamagirea profunda fata de toti candidatii din alegerile curente (sep 2020) fata de repetatele evitari ale acestora de a discuta public si responsabil LISTA cu Probleme din Zona Snagov.

0:05 > Z1 > Zona centrala
>> Link la secventa video
1) Pai de ce nu ar avea (si) fiecare sat cate o proprie zona centrala? Asa cum (oricum are) ca (mica) aglomerare? (piata / magazine etc.)

Nu asa ar fi (mai) normal?
Snagovul este intins pe 16 km si ca model de dezvoltare (mai degraba) a fost si este “distribuit”.
Exemple: resursele naturale si atractiile culturale (din perspectiva istorica si concret – chiar si situatia curenta din teren)
2) Din analizele si concluziile celor de la IBM Consulting (2013), Lider Proiectant sef de la Disneyland Spania (2014) si observatii + discutii personale in 8 centre internationale (similare Snagovului), data fiind dispersia geografica a comunei Snagov (si de fapt a intregii Zone Snagov a celor 3 comune: Snagov + Gruiu + Ciolpani) este nevoie ca toate satele sa aiba propriul set de atractii, infrastructura si acestea sa fie conectate local (rutier si pe apa) cu mijloace de transport (ex: la macar 1 ora in macar sezon si zilele de weekend). Oare circuitele facute de Fundatia Snagov (rutier: Titicar si pe lac: vaporas) plus invitatiile si evenimentele cu operatorii de turism nationali (la care Primaria nu participa) – oare ce informatii generau?
Nota: noi putem da info din 67.000 poze + filme + adrese / comunicari si sinteze
Concluzie: Subiectul este important si poate avea mai multe alternative. Oare ce parere pot avea si cei din Snagov sat (unde a existat pana acum 10 ani Liceul Snagov, in trecut – Primaria Snagovului, singura Posta, Politia si deci cam tot ce a migrat in Ghermanesti in ultima perioada).
Bine poate fi in mai multe moduri. Haideti sa se discute public astfel de subiecte. 

>> Retur la CUPRINS

0:08 > Z2 > Zona agroturism, sporturi nautice
>> Link la secventa video

1) Zonarile prezentate / propuse preiau din PUG Snagov 2005 (cu multe probleme) cel putin paradoxul urmator: Malul impadurit al lacului (care este in Rezervatia Naturala Snagov prin HCM 894/1952, valabilitate recunoscuta in scris si de Ministerul Mediului chiar in 07.01.2020) este prezentata drept “curti-constructii”. Pai in padure a statului (si Rezervatie naturala) – cum au aparut proprietari privati? (si de ce existenta si identitatea acestora este protejata de 10+ ani de Romsilva, Primaria Snagov, Oficiul de Cadastru etc.?).

2) Oare (in trecut) cum a fost posibil sa fie padure + Rezervatie naturala (fara distrugeri) si acum e “musai” sa se dea voie la defrisari + constructii + modificare a malurilor (pentru noii riverani?)
Intrebari: Care agroturism? Puteti da macar 1 exemplu (curent)? Ar putea o primarie sa impuna noilor proprietari (din padurea – Rezervatie) ce sa construiasca si ce nu (daca ai aprobat “curti-constructii”?)

3) Mai apoi, referitor la “Sporturi nautice”. Pai este o diferenta colosala intre sporturile “manuale” (caiac, canoe, barci cu rame, hidrobiciclete, placi, vele, yole si similare) si sporturile nautice motorizate (adica salupe care fac ski nautic + skijeturi). Baza legala este clara (in centrul lacului) si e cu interdictii explicite: Prin L49/2011 (OUG 57/2007) + MO 318bis din 18.05.2016. Si chiar Primaria Snagov (si orice alt elaborator de Strategii si PUG Snagov) trebuie (in max 60 zile, deci de prin iarna lui 2016) sa isi ajusteze regulamentele (inclusiv Strategii, PUG-uri, PUZ-uri etc.) la noile cerinte + restrictii. Ce sa mai zicem si de normalitatea din UE (“pe lacuri interioare se recomanda ambacatiuni de uz privat de 9.9 cai putere si fara chila).
Oare prin acest mod de dezinformare, Primaria Snagov ce face? Pe cine (dez)informeaza?

4) De prin 2009 Fundatia Snagov solicita dezbateri si clarificari legate de problemele aduse/create de PUG Snagov 2005 (la care vedem ca in prezent se incearca cumularea de noi probleme / abateri). 

>> Retur la CUPRINS

0:10 > Z3 = Agrement / Turism ecologic / Turism balnear
>> Link la secventa video
1a) Pai si in 2020, pagina de turism a Primariei este tot goala. Dupa peste 10 ani in care (si in scris) Fundatia Snagov a facut zeci de propuneri (de preluare de info despre intreaga zona).
Ocazional erau bune hartile turistice (gratuite) realizate de Fundatia Snagov.
1b) Pai nici dupa cele 2-3 infratiri (tot pe bani publici) cu alte localitati – nu a rezultat nimic pentru si despre turism?
1c) pai nici din multimea de info publica si gratuita produsa de Fundatia Snagov (despre intreaga zona) – nu era nimic util?
1d) Am fost utili cand conducerile (judetene / locale) trebuiau sa prezinte “ceva”  (macar) de 9 mai de (Ziua Europei) – chiar dupa primirea Romaniei in UE si cand reprezentantul UE a venit la Snagov la liceu. Consiliul Judetean, Inspectoratul Scolar, Primaria Snagov, alte autoritati – nu aveau pe nimeni care sa vorbesca fluent engleza si sa si prezinte / spuna ceva despre Snagov (istorie, traditii, cultura, patrimoniu, UE etc.)

2) Pai in 2020 Primaria Snagov reobtinerea statutului de statiune de interes national?
Dupa ce prin 2011 chiar Primaria Snagov a contribuit decisiv la desfiintarea Statiunii turistice Snagov de interes national prin necompletarea si netransmiterea documentatiei la Ministerul Turismului? Demers pe care (legal) numai primaria il putea face? Si nu l-a facut.
Si astfel s-a pierdut eligiblitatea pentru multe posibile finantari?
Pai va mai amintiti cand (Primaria Snagov) nu venea la intalnirile repetate organizate la sediul si de Fundatia Snagov, cu agentii economici si nu aveti cum sa stiti de discutiile telefonice directe avute cu directorul de la avizari care se ruga sa trimitem “ceva”. Si solutii erau pentru toate (si parcari cu ajutorul Vila 23, Astoria si WC-uri etc.)
Iar cei din Opozitie (din acea perioada) nu isi asumau nici ei responsabilitati (si declarau la sosire: “Eu am venit in calitate de locuitor! Mie chiar imi pasa. Vreau sa inteleg si sa stiu. Dar nu vin nici din partea partidului si nici a Primariei” (adica … pacat ca cei in “masura” … nu vin …)

3) Turism ecologic? Pai stiti cat de mult (deja) exista – ca diversificare si grat de detaliare ? (chiar daca la scara mica in ceea ce priveste nr. participanti)

4) Turism balnear?
Pai cele 2 foraje (terenurile aferente) intelegem ca ar fi fost vandute (via Primarie). Ori (cel putin) din vizualizarea lor (peste gardurile private) par inaccesibile cuiva / public. Parca FORADEX (executantul – 198x)  sustintea prin 2000 ca ar valora circa 4 milioane de US$. Si conectarea (circa 1,2 km) ar mai fi reprezentat doar circa 600.000 US$.
Pai unde au fost mintile (si alinierea cu “Strategia” Primariei – chiar si cea din 2012, care si ea prezenta tot “geotermale”) cand cu banii de asfaltare PNDL din 2019-2020, tocmai ai betonat (peste) locul pe unde trebuia trasa teava de conectare? Acum ce ati face (tehnic)? Re-sapati toata strada Zorelelor? Cum ati justifica asa ceva?
Apoi, cine si cum ar mai putea fi beneficiarii? (ce ati pune in studiul de fezabilitate si analiza cost-beneficiu?). Cine ar fi clientii? Caci terenurile “de-a lungul” sunt pline de vile care nu mai au nevoie de incalzire geotermala. Si nici teren pentru un complex gen THERME nu exista. De ce nu ati facut ce trebuia imediat dupa 2012 si puteam avea THERME la Snagov?
Apoi (chiar competitia “THERME” cum mai opereaza in prezent?) Daca se permanentizeaza “COVID-ul”, cum pot arata proiectiile financiare? Ce investitori (privati ori banci) ar co-finanta asa ceva?
Concluzii: Pai deja Primaria Snagov in repetate randuri deja a facut pe dos fata de ce trebuia (cand trebuia) si cum trebuia. Acum (cu sanse mult reduse si fara sanse de finantari) – prezinta asa subiect doar electoral? Oare ce firma / institut isi asuma asa ceva? Chiar sustine Ion Mincu asa ceva? Imposibil de crezut (solicitam confruntari directe, mediatizate)

>> Retur la CUPRINS

0:13 Z4 > Comert logistic / Industrial

>> Link la secventa video
1) Pai una este sa existe ceva gen “pol” (concentrare). Si alta este sa incurajezi si in fiecare sat sa (mai) existe ceva infrastructura (de dezvoltare).
Caci parca si in PUG-urile anterioare (2000, chiar 2005) exista zone comerciale etc. – mentionate la nivel de sate. Deci noul PUG le va elimina? Ori Primaria isi propuna sa le omita? (asa cum a facut cu toti furnizorii de eco-turism in ultimii 15+ ani si prin Strategia de dezolvare din 2012? Si uite ca a contat cu adevarat si deci e de considerat ca un fel de risc/amenintare? 

>> Retur la CUPRINS

0:14 Z5 > Pescarii. Servicii rezidentiale

>> Link la secventa video
1) Da, este meritoriu si de sustinut complexul privat existent (stiind si cum si cat s-au chinuit si cu diferite autoritati in trecut pentru a exista). Insa suplimentar fata de ajutarea acestora ar trebui reconsiderat si pescuitul comercial pe intreg lacul Snagov. Unde a existat navod (1916-198x) si cu care se extrageau si 250+zile / an intre 300-1200 kg per zi. Astfel ca cel putin jumatate din cantitate se comercializa local. Si atat comunitatea cat si toate restaurantele si hotelurile aveau peste proaspat local. De peste 10 ani, nu exista (oficial) peste din lacul Snagov, la vanzare. Dar ar trebui corelat si cu info (de la Politie) ca au fost si ani cu circa 40 de dosare penale (pe motiv de braconaj). Adica peste continua a se mai prinde si consuma local.
2) Lacul Snagov (prin AGVPS) avea (in Coada Serpilor) si circa 30 de barci cu rame pentru pescari. Si din harti rezulta si peste 15 locuri de pescuit (exact pe malul impadurit al lacului, in Z2 propus in perezent si unde au aparut cumva in padure a statului + rezervatie, proprietari privati).
Oare (macar) “catch & release” nu se poate reconsidera si acolo? Cat de bine cunoasteti legislatiile in vigoare, obligatiile din conventiile existente si cum se poate reglementa asa ceva? (evident – nu se genereaza multi bani, direct) dar ar putea implica multi localnici si apoi turisti 

>> Retur la CUPRINS

0:23 > Salupa cu lotusi indieni (Nelumbo nucifera)

>> Link la secventa video
Pai este o specie cu comportament invaziv (a ajuns la circa 10 ha pe tot lacul).
Este o problema cu impact multiplu. Fiind in UAT Snagov, stiti (similar cu ambrozia) ca aveti si dvs. o suita de responsabilitati (chiar ca Primarie)?
Mai stiti ca si in 2019 si chiar la Snagov Club au venit specialisti din UE sa discute / vizioneze / recomande strategii (la nivel de UE si pentru urmatorii 10-15 ani) legate de specii invazive?
Dar Primaria Snagov nu este interesata de musafiri relevanti. Asa cum (de exemplu) nici de Prima Evadare (peste 4000 de biciclisti + apartinatorii lor de 4-5.000) nu i-a pasat in ultimii 7 ani (in ciuda informarilor si invitatiilor)

>> Retur la CUPRINS

0:26 > Plaja Snagov
>> Link la secventa video
Pai parca a vandut-o chiar Primaria Snagov.
Si acum in Z2 apare ca fiind “de viitor” si cu “potential”.
Pai cum vine asta? Cine a fost prin primarie la votat la momentul vanzarii si cine (acum) “isi da seama” ce valoroasa si potential are? Sau (numai dupa ce este altcineva proprietar) – trece si amnezia si dupa ce intre 1933 – 198x a fost extrem de profitabila, dupa ce o vindem ne dam seama (din nou) ca are “mare viitor”? 

>> Retur la CUPRINS

0:29 > (Imagine) > Egreta intre lotusii indieni
>> Link la secventa video
1) pasarea este o specie protejata. In intreg filmul nu se prezinta nimic (iar – ca in PUG 2005) despre Ariile Protejate / Rezervatie – patrimoniul natural existent (caci “la pachet” ar “veni” si obligatii si probabil ca dezvoltatorii = sponsorii imobiliari nu inteleg si deci nu vor asa ceva). Desi exact asa ceva este adevaratul punct forte al Snagovului
2) In ceea ce priveste “imaginile” cu rol de “identitate imagistica” ar fi bine sa considerati alte mix-uri decat cele in care sunt si specii problema (invazive) precum lotusul indian.
Nota: Din lipsa de informare / educare, in Zona Snagov “frumosul” tinde sa preleveze peste valorile de termen lung: sanatos / sustenabil / folositor / traditional / identitate locala etc. Astfel ca orice “noutate draguta” are priza si sustinatori (indiferent de implicatii si asocierile care se fac) 

>> Retur la CUPRINS

0:31 > (Imagine) > Padure
>> Link la secventa video
1) Pai va solicitam sa ne comunice Primaria Snagov (via Romsilva) ce portiuni de padure (din intreaga zona) mai sunt ale statului? Caci proprietari privati (si ascunsi oponiei publice) au aparut pe ambele maluri ale lacului
2) intrebari ale comunitatii + voluntarilor (care veneau la ecologizari) + ale celor care vor sa mearga (pe trasee) cu biciclete / cai / pe jos / sa faca filme – reclame: Care si ale cui sunt padurile? Cui trebuie sa ii ceri voie? In articole (vezi Rise Project) rezuta ca circa 500.000 hectare de padure din Romania s-a pus in posesie ilegal si gresit astfel incat adevaratii proprietari au fost amanati si acum se incearca a li se da paduri in alte parti si e nevoie de ceva noi legi.
3) fiind in UAT al Primariei Snagov – nu este firesc ca (si) primaria Snagov sa stie cine – unde ce poseda? Pentru ceva nevoi de cadastru / taxe / etc.? 

>> Retur la CUPRINS

0:34 > “Digitizare Servicii Publice”
>> Link la secventa video

1) pai propune Primaria care nu da nici informatiile pe Legea 544/2001?
Sa ne aducem aminte cum (chiar) Primaria Snagov a favorizat in multiple moduri riveranii (corelat cu sesizariile legate de distrugerea patrimoniului natural – in perimetrul Ariei Naturale Protejate Lacul Snagov):
1a) Custodele ANPLS (Fundatia Snagov) avea obligatia sa sesizeze modificari ale malurilor (umpluturi / escavari  / destufizari / betonari maluri / noi constructii). Si Garda de Mediu si alte autoritati (desi primeau poze, filme, coordonate GPS din Google Earth plus invitatia cu disponibilitatea de a merge pe teren impreuna – raspundea in scris ca “a fost si fara adresa postala completa si precizarea proprietarului / faptuitorului” nu pot identifica locul si vinovatul.
Iar Primaria Snagov nu dadea datele solicitate (deci in contextul legal de atunci – timp de 7 ani) avea obligatiel legala imperativa
1b) s-au facut zeci de constructii ilegale la malul lacului Snagov. Chiar si in Aria Naturala Protejata. Si la adresele scrise (cu invitatii de patrulare comuna / vizionare / constatare – gratuite), care au fost reactiile Primariei Snagov? Lipsa de reactie – raspuns. Apoi o data ne-au scris ca: “nu stiu ce se face ilegal la maluri caci nu au ambarcatiune si deci nu pot ajunge acolo”. Apoi cu alta ocazie au mai precizat ca timp de 5 ani au dat o singura sanctiune (amenda) pentru ca a reclamant un vecin (nu s-a si constatat pe teren) dar s-a incasat amenda si deci astfel ar fi si o recunoastere de vina”. Apoi, chiar in internet este directorul Apelor Romane care inca din 2010 recunoaste ca pe parte de constructii pe malul lacului, la Snagov, s-a pierdut controlul intr-o masura covarsitoare. Apoi, tot Primaria Snagov s-a opus (in a nu da datele necesare despre riverani) nici Apelor Romane (care trebuia sa incaseze tariful de inchiriere anuala a luciului de apa per mp. Si mai putem continua. Si pentru toate acestea avem adrese complete (majoritatea si scanate) care pot fi aduse imediat ca dovezi.

2) Test: Prezentati acum copii ale contractelor de concesionare din Parcul Snagov. Ori studiul de fundamentare obligatoriu aferente deciziei de vanzare a Plajei Snagov. Ori pentru o lunga serie de alte achizitii. Ori legate de “Referendumul” aferent Fermei Vlasia. Ori a cacialmalei legate de Dracula Parc. Ori legate de “epopeea” despre Liceul Snagov (si sunt cel putin 4 momente relevante la care actele obligatorii si continutul acestora ar putea fi spectaculos in multe feluri/

Concluzii: Primaria Snagov timp de 10+ ani s-a comportat intentionat si chiar ostentativ impotriva asigurarii vizibilitatii si accesului la datele (info) obligatorii (chiar legal). 

>> Retur la CUPRINS

0:55 > Digitizarea Sectorului Imobiliar si de Investitii
>> Link la secventa video
1) IDEM cele de la punctul anterior 
2a) Primaria Snagov poate (vrea) sa clarifice acum zecile de puneri in posesie (ex: la riverani) cu suprafete care acopera si zona de stuf (si deci intra in lac care este domeniu privat)? Ia uitati-va pe hartile (cu limite – cadastru) si vedeti cat de “zimtata” este partea dinspre lac. Apoi uitati-va pe teren ori cu Google Earth si regasiti zeci de cazuri in care la vecini consecutivi, are intrari de 0 – 2- 4- 8 si chiar mai multi metri, in lac. Oare cum e posibil?
2b) apoi, fata de Cadastrul (si a lacului) din 1989 (parte a PUG-ului de atunci), cum de s-a ajuns (in prezent) la diferente de zeci de hectare? Si de ce nu mai are “nici un fel de document” disponibil si la nici un moment, nici Primaria, nici  Oficiul de Cadastru, nici Apele Romane, nici Romsilva (pentru zona de padure a statului pe care o gestiona chiar si prin 2004 cand oficial in scris inca sustinea si informa ca exista Rezervatia Naturala Snagov, dar Primaria Snagov facuse puneri in posesie prin Parcul Snagov?)
3) in imaginile frumoase din film prezinta facilitatile (implicite) ale unor programe. Cu imagini de exemplificare din alte parti. Ok (ce ar putea fi). O licenta de utilizare poate costa de la cateva sute de euro la maxim 2-3.000 Euro/an/utilizator (deci cat – maxim 10.000 Euro/an?)
4) Dar oare s-a dorit in trecut si se va dori (cu adevarat) in viitor sa se vada astfel de informatii?Pai nu ar trebui ca patrimoniul public si privat al Comunei Snagov sa fi fost public din 1989?
Si nu a fost (ceea ce a facilitat suitele de “aparitii” >> “vanzari” (invizibile) din ultimii 30 de ani?
5) va invit si ofer sa vedeti cateva suite de suprapuneri de harti de tipul “atunci si acum”. Atat pentru PUG Snagov cat si pentru ceva Strategii viitoare. Cateva sunt si publice (ex: Evenimentul de la Antipa din 03.11.2016 “Biodiversitatea Zonei Snagov” – vezi in YouTube cu “Antipa + Snagov”). Sau suprauneri din Google Earth (si vom vedea defrisari si intrari in lac la multi riverani) – problema care tine de urbanism si disciplina in constructii. Demersuri pe care Primaria Snagov putea sa le faca de multi ani (si astfel – macar sa limiteze amplicarea fenomenului contraventional si infractional acumulat, exact si pe anticiparea lipsei de control si reactie din Partea Primariei Snagov)

Nota: intrega colectie a Ziarelor lui Anatolie Panis sunt scanate si disponibile online in albune foto din Facebook – Fundatia Snagov. Este foarte usor intre 1996 si 2007 de regasit si salvat link-uri de la exemplele brute (dar si ceva detalii relevante) pentru a reanaliza multime de vanzari  – preluari – scandaluri si apoi “uitari” din partea autoritatilor responsabile. Ei bine, cel putin rusinea (si dreptul la demnitate / onorabilitate a multora in cauza – necesita cel putin un drept la replica argumentat din partea celor in viata si care mai sunt interesati de subiect). Altfel (ok) poate  ramane si doar o colectie publica din perioada in cauza. 

>> Retur la CUPRINS

1:18 > Modernizarea serviciilor de Sanatate
>> Link la secventa video
1) Exemplu de ciudatenie: Desi exista punct cu Ambulante chiar la fostul dispensar din Snagov sat, acestia nu vor sa fie contactati direct (si sa intervina) ori sa fie facuti cunoscuti local. Solicita sa fie sunati via 112 si daca si dupa ce se dirijeaza prin Ilfov, ar putea (sau nu) sa porneasca si ei pentru ceva nevoi din proximitate. Dar au fost cazuri in care s-a venit din Bucuresti sau de pe la Balotesti. Ciudatenie si paradox care ar trebui clarificat. In fond al cui este spatiul si cum se poate face pentru a se evita pierderile de timp pretios (si) de 15-20 minute (pana cand se activeaza acestia)
2) alte poze si secvente care nu au legatura cu Snagovul (si cu fezabilitatea – realitatea). Pai suntem intr-o Romanie in care nu s-au facut nici laudatele spitale Regionale. Exist multiple crize sistemice in sistemul medical. Cum sa prezinti imagini specifice unor retele medicale private – cu pretentia ca ar fi vreodata asa ceva pentru populatie (“la stat”)? Pana si Elias-ul (cu toate “relatiile” si asteptarile) colapseaza. In final, mai prezinti si biciclisti septuagenari … (asa vor arata localnicii peste 10 ani, actualii votanti de 50-60 ani?)
Ce fel de management al asteptarilor se creeaza cu un astfel de film? 

>> Retur la CUPRINS

1:45 > Sistem Educational modern si sigur
>> Link la secventa video
1a) Pai Liceul Snagov nu mai este. Si este extrem de important (in comunitate) sa se asigure acces (transparenta) la intreaga documentatie (si cronologie) aferenta acestui caz. Macar acum in 2020.09.2x: care este regimul juridic al terenului (caci au aparut ceva panouri cu oferte de vanzare). Si cum se pot recupera frescele (realizate de artistul Octavian Penda) pe care Fundatia Snagov (impreuna cu parteneri interesati gen Institutul de Arte Plastice) se oferisare sa expertizeze, prezinte solutii si poate chiar sa extraga macar 1-2 pentru ca apoi sa fie stocare in conditii acvate? (ex: macar in interiorul Casei de Cultura a Primariei?)
1b) Fosta Gradinita din Snagov sat, a devenit sediu al Politiei Autostrazii. Si atfel s-a mai redus un spatiu din cele disponibile pentru varianta de “Liceul dispersat spatial” care mai exista in prezent
1c) Liceul Snagov a ajuns intre ultimele din Ilfov (judet care de mai multi ani este pe ultimul loc din Romania)
1d) Conceptul de liceu Sportiv (in sine) este profund falimentar. Stiti de cate ori + cand + cum ajung la ore elevii care au antrenamente?
1e) Sectiunea Turism – oare cat de racordata la realitatile zonei este? Si ce + cata colaborare concreta (ex: practica) are? Si ce criterii folosim (si cu ce ne comparam)?
2) imaginile cu infrastructura si elevii + profesorii sunt si peste nivelul de prezentare a multor scoli si licee private din Bucuresti (deci la care platesti). Si care nu isi permit sa dezinforme prin diferente (mari – ca in cazul de fata) dintre ce au (pot oferi) si ce prezinta in reclame
3) dotarea (doar achizitii) nu inseamna “sistem educational”. Asa cum un calculator in sine nu prezinta nicio garantie / certitudine legata de eventuala competenta (viitoare) a unui posibil vizitatori (elev care trece pe acolo ca prin laboratoarele de IT, mai mereu inaccesibile, nefunctionale si fara specialisti dispusi sa isi consume timpul cu elevi demotivati, neconsecventi si cu care nici parintii si nici majoritatea alor profesori, nu fac eforturile minime necare pentru ceva praguri critice). De ce generati asteptari ca daca (ati mai avea bani de la buget), doar mai cumparati ceva scump si dintr-o data apare calitate in sistemul educational (si la Snagov). Un renume se face cu munca de 10-15 ani a unor colective de profesori de calitate (in prezent multi au plecat, altii s-au demotivat, unii supravietuiesc si putini mai fac eforturi disproportionate si merita mult respect, insa sunt o minoritate in scadere)

Concluzii: oare nu ar trebui (prioritar) sa mai renumaram ce (mai) avem si apoi sa vedem ce competente mai avem si pentru diferente sa ne intrebam daca si de unde le putem atrage? 

>> Retur la CUPRINS

2:16 > Activitati de relaxare, turism si timp liber
>> Link la secventa video
1) prima imagine este cu .. Golf
1a) Pai repetati gafa cu Pista de Formula unu? (cand Primaria sustinea ca are studiu de fezabilitate si parteneri si in fond nici macar la organizatia internationala care da licentele, nu trimisese nimeni, macar o adresa – emaiil? De am intrebat noi si ne-au spus ca se discuta pentru Ungaria si nu cred ca aproba dar daca ar aproba acolo, sigur nu s-ar mai aproba ceva atat de aproape cum ar fi Romania? Si in final a rezultat ca suprafata (de fapt miza imobiliara etc.) era atat de mica ca nici pentru categoriile inferioare nu era eligibila? Aveti nevoie de link-urile cu Comunicatele de presa si prostiile manipulative ale Primariei Snagov de atunci?
1b) stiti ce suprafata are nevoie un teren de 18 gauri? Si ca terenul trebuie sa fie sub 3-4 Euro/mp pentru a se recupera investitia in timp foarte lung? Si ar fi nevoie de ceva omologare si includere in ceva circuite. Si necesita personal specializat. Si e de format o piata (in multi ani). Vedeti “Lac de Verde” ca nu o duce bine. Si nici terenul de la Pian. Si nici Clubul Diplomat. Si nici alte cateva incercari. Prin 2004 umblam cu ceva canadieni pe la Caldarusani si in final au renuntat sa faca asa ceva in intreaga Romanie (din mmotive precum piata potentiala si pret terenuri). Si apoi unde ar fi disponibila o astfel de suprafata? Si cine ar da-o? Si de ce ar pierde atat de multi bani?
1c) Concluzie: iar doriti sa repetati figura cu Ferma Vlasia? (prezentati ceva, apoi schimbati ceva incadrari ale terenurilor si in final dati terenurile altora?)
Profitati de imagine si uitati-va la malurile apei: nu sunt betonate (ca la Snagov). Si in multe alte locuri e chiar vegetatie speficica cu tot cu broaste, pasari si chiar si crocodili etc. Pentru ca se valorizeaza natura (salbatica). La Snagov devoltatorii imobiliari vor sa taie padurile riverane, sa construiasca (pentru a revinde) si toti cei implicati (si in cor) sa spuna ca pe “la Snagov” e mai scump (si) pentru ca e natural, lac + padure si chiar rezervatiei etc.  

>> Retur la CUPRINS

2:44 > Secventa cu fata care face (yoga?) pe debarcader la malul unui lac (nu Snagov)
>> Link la secventa video
1) Pai asa ceva regasiti (deja) la Artha Park (cei care vin pentru placi SUP, caiace) si apoi o parte din biciclistii (corporatisti) care vin la Snagov. Si ponderea acestora (fara meritul Primariei Snagov) este in crestere. Dar acestia nu sunt localnici
2) localnicii au nevoie de (macar) fostele lor iesiri la lac – amenajate. Macar 2 per sat in urmatorii 2 ani
3) localnicii (noile generatii) au pierdut contactul cu lacul, cu padurea, cu natura. Abia daca (mai) erau 3-5 profesori in intreaga Zona Snagov, care se mai complicau sa merga prin padure sau la lac
4) sistemul de mesaje si convingeri (chiar a localnicilor si in special a tinerilor) a devenit ca “apa lacului este infecta”. Mai ales ca insasi Primaria Snagov a construit si sustinut deversarea ilegala in lacul Snagov de la Debarcaderul Central (vezi constructia de prin 2011). Despre care toate partile (ADRBI, CJ Ilfov, Prefectura, constructorul) au raspuns in scris ca Primaria Snagov si-a luat responsabilitatea de a construi si apoi de a asigura legalitatea necesara. Numai ca nu a mai rezolvat nimic.  Ba chiar (in 2020) cu bani publici PNDL a acoperit problema (decantorul pus initial acolo ca un fel de “solutie” provizorie). Si din verificarile noastre nu a rezultat ca Apele Romane ori ANANP-ul ar fi avizat noul debarcader (si betonat) construit (deci – din nou – ilegal). In fond ca un fel de acoperire/ascundere a problemei anterioare si crearea uneia suplimentare. Ia verificati daca conform MO 318 bis 18.05.2016 mai este voie (si in Aria Naturala Protejata) sa faceti betonari la maluri (debarcadere etc.).  

>> Retur la CUPRINS

2:50 > Snagovul Statiune turistica de interes national
>> Link la secventa video
1) pai a fost din 1933 pana prin 2011 cand exact Primaria Snagov nu a mai depus documentatia necesara. Si nu a binevoit macar sa vina la intalnirile organizate cu cei circa 16 agenti economici locali (din Turism HoReCa) care atunci (mai) veneau – mizand si ei pe respectarea regalitatii si oritentarea investitiilor si activitatii pe cai legale. Insa principala sabotare a fost facuta de chiar Primarie.
Note:
1a) la cerere putem prezenta poze de la intalniri, corespondente scrise si solutii (partiale) gasite adhoc la ceea ce unii din primarie (care nu au venit) (doar) “au zis” ca stiu ei ca nu se poate…
1b) in fond, se pare ca timp de circa 15-20 de ani, s-a dorit de ceva grupuri (gen GIO) sa se dezmembreze infrastructura turistica de la Snagov si sa se maximizeze miza imobiliara (fiind mare cerere pentru variantele de vile etc.). Dar astfel de detalii si exemple – in alta abordare (caci necesita un mix mai complex de dovezi si interpretari)

2) Re: Ozonare > ore ce o fi (concret)? Caci nici macar eutrofizarea lacului, ori concepte mai simple gen habitat ori lant trofic nu parea ca vor / pot intelege mai multe grupri de primari si consilieri pe la Primaria Snagov. Acum se prezinta localnicilor cum ca aerul de aici este … “ozonat”? (oare s-ar putea si taxa asa ceva pentru plus de venituri al locuitorilor)?
3) secventa cu veverita si brazi (pai in 2017 mai aveam in 3 locuri circa 8 veverite si dependente tot de ceva brazi batrani, muribunzi din care s-au mai si taiat. Oare care ar fi relevanta pentru acest film? De ce nu s-au ales imagini cu alte mamifere din cele peste 50 care pot fi vazute la Snagov? 

>> Retur la CUPRINS

3:08 > Schi nautic motorizat pe lac (si se sugereaza intreg lacul Snagov)
3:12 > Schi nautic pe Coada Catelului (in fata la Astoria)

>> Link la secventa video
1) de reamintit ca:
1a) schiul nautic implica salupe puternice care fac valuri mari, puternice, multe (2-3 per fiecare parte si la fiecare parte, o salupa fiind folosita 3-6 ore de 4-6 practicanti in reprize de 20-40 minute). Deci sute de valuri care ridica sedimentele de la maluri si distrug (chiar si in perioada de prohibitie pesti: icrele si de cuibarit pasari acvatice: cuiburile acestora). Apoi ridica sedimentele (tulbura apa > reduce transparenta > reduce lumina si fotosinteza plantelor de la adancime > ucide macronevertebratele si puii de peste, raci etc. distruge habitatul 3160 si mai ales ajuta inmultirea algelor in suspensie din apa, astfel ajungandu-se la o amplicare in reactie si in final accelerarea procesului de eutrofizare. Stiti ca transparenta lacului Snagov a fost si de 6-5 metri din 192x pana prin 195x? Apoi de 4-3 metri prin 196x? Si de 3-2 metri prin 197x si primii ani din 198x? Prin 199x ocazional se mai vedea la 2,5-3 metri (pe cozi in anumite perioade ale anului). Dar deja de prin 1982, ICAB-ul nu mai scotea plantele acvatice din lac (periodic) si Ferma de porci de la Peris incepuse sa deverseze periodic dejectii in lac etc. Cert este ca in prezent sunt circa 12 factori care contribuie la inrautatirea calitatii apei si valurile (sporturilor nautice motorizate) este pe primul loc. In zona centrala a lacului (ANPLS) este interzis.
1b) prin acest film, Primaria Snagov dezinformeaza opinia publica so comunitatea. Si in loc de educatie (si contributie la conzservare si protectie) instiga si creaza asteptari si reprezinta “normalitati” care amplifica conflicte.
1b) in fond Primaria Snagov avea obligatia ca in 6 luni (fata de 18.05.2016) sa preia in propriile regulamente (urbanism, informare – educare – constientizare etc.) elemente din Regulamentul si Planul de Management al ANAPLS. Iar (cel putin) la elaborarea nouluji PUG Snagov sa preia “ad- literam” cerintele si masurile prevazute. Prin girarea acestui film (cu astfel de secvente si mesaje) – Primaria Snagov se dovedeaste (in mod consecvent) importiva atat  prevederilor legale cat si a intereselor si nevoilor pe termen lung a comunitatii, care a avut si poate avea beneficii directe si indirecte din patrimoniul natural existent (si de protejat)
1c) se pare ca exista circa 3400 de ambarcatiuni inmatriculate cu nr de Snagov. O parte si vin la Snagov. Dar vin si altele inmatriculate in alte parti. Cert este ca un mare trafic de ambarcatiuni si turisti care doar vin, tulbura apa, erodeaza malurile, distrug biodiversitatea, reduc pestele care in trecut era folosit de localnici, reduc atractivitatea lacului (inot etc.) si nu contribuie cu nimic pentru beneficiile pe care le primesc si distrugerile pe care le fac, reprezinta un rau mare care nu poate continua (tolerat si uite – incurajat in continuare chiar de primaria Snagov). Autoritati care ar trebui sa fie parte a solutiilor si nu a problemelor. 

>> Retur la CUPRINS

3:18 > (secventa cu) Tiroliene (parc de aventura)
>> Link la secventa video
1) este un exemplu pozitiv implemnetarea de la Eden Park. Si in acelasi timp inhibarile propunerilor si demersurilor locale facute la/pentru Astoria (unde s-au mai facut incercari multiple cu diferite activitati si atractii). Similar cu Plaja Snagov: in anumite contexte (initiatori si momente) – “nu e o idee buna si de sprijinit”, in alte contexte: “da, este o idee foarte buna”.
Nota: oare se constientizeaza ca cataratul (tirolienele) sunt activitati care implica multa responsabilitate, licente, acreditari, audit-uri etc.? Si ca numai cineva capabil – consecvent – motivat si perseverent poate continua sa faca asa ceva? Caci (la Snagov) mult mai oportun si mai simplu (pentru Primarie) ar fi sa asigure salvamari la 2-3 iesiri publice la lac decat sa considere ca s-ar implica (direct) in …. tiroliene.  Iar daca ar face cineva, ar trebui sa fie ceva firme private (si cu/pentru marje relativ mici – dar ar putea compensa cu ceva pasiune si alte motivatii proprii, non-financiare, asa cum multe ONG-uri fac curent)
2) si daca Primaria Snagov chiar voia asa ceva (si a prezentat si in Strategia din 2012 ca ar face pana in 2020) de ce nu a facut deja? Si daca nu a facut in 8 ani, de ce ar face in viitor? Ce (relevant) s-a schimbat? 

>> Retur la CUPRINS

3:22 > (secventa cu) Camping de Rulote
>> Link la secventa video
1) pai a exista asa ceva la Astoria (probabil capacitate de 120 – 220 rulote) dar si prin Parcul Snagov
2) Insa a cui (mai) este padurea? Si pentru ce ALTCEVA (set de oferte) ar veni turistii cu rulote la Snagov? Ce set de activitati diversificate (cat sa fie necesar 2-3-4 zile pentru experimentare) exista la Snagov? Deci asa ceva ar putea re-deveni fexabil dupa 3-5 ani, in care mereu depasesti un nivel de peste 8-10.000 turisti per zi (din sezon). Pai prin 197x si inceput de 198x mai veneau intre 17.0000- 24.000 turisti per zi de weekend (fata de capacitatea maxima de peste 30.000 turisti). Astfel ca ceva straini (Polonia, Cehia, Germania Democrata, Ungaria – mai veneau). Acum (unde?) in Romania exista camping-uri de rulote, sustenabile financiar? Cum poti sa scrii un studiu de fezabilitate si sa te responsabilizezi si cu indicatori (de raportat si respectat) daca tu … in prezent la Snagov nu ai ce sa oferi ca ceva sute de turisti (care ar veni simultan) si care sa le ocupe mai mult de 2-3 ore? [pentru ca si putinii care au mai incercat, i-ai ignorat si batjocorit pentru ca ti-ai permis si mai ales ca asa au vrut diferite grupuri care doreau active imobiliare, cu cat mai putina viziblitate si persoane care sa poata compara ce a fost cu ce a devenit?) 

>> Retur la CUPRINS

3:30 > Dezvoltare facilitati comerciale tip Pandorf – Austria
>> Link la secventa video
1) din cautarea in internet, nu ne putem lamuri usor ce si de ce un astfel de model este (cel mai) potrivit pentru Snagov. Pentru ca nu stim nimic despre numarul (traficul) per (categorii de) segmnte de turisti care ar da navala la Snagov. Si care in ceva momente de pauza (fata de multele alternative de agrement), ar dori sa faca shopping. Oare sa semene cu ceva magazine de prin Mamaia in sezon? Caci la Snagov, tot (numai) in sezonul de vara – ar merge ceva… Si daca ne uitam mai bine, sunt foarte multe spatii la parterul unor constructii centrale (comerciale) – libere de ani de zile. Deci nici sa subzisti nu poti in prezent (cam cu orice – in afara de setul minimal de cate o solutie per sat din cele 3-5 nevoi / cereri de baza)
2) ni se arata o poza (de noaptea) dintr-un oras mare … Ce sa intelegi? Asa va arata Snagovul? Peste o suta de ani?
3) iata paradox curent: Desi transportul public pana la Snagov (masiv subventionat) este 1,5 lei (deci 3 lei dus – intors), a avut consecinte ZERO pentru turism (data fiind capacitatea curenta / viziblitatea  – promovarea / gradul de colaborare – integrare in pachete / lipsa de viziune si incredere in viitor etc. Astfel incat (e firesc) in scurt timp sa se mai reduca din subventia nejustifcat de mare (ca diferenta si mai ales pentru o frecventa si grad de ocupare atat de redus / sau cu masini atat de mari). Grandomaniile nu pot fi finantate prea  mult timp. Sau, sansa de peste un an (pana in prezent) a fost irosita si poate cel mult un an ar mai putea fi asa subventie, timp in care ar trebui facut ceva corent si destept … [dar nu stim clar ce si cum si doar credem ca ce am primit va dura sigur o vesnicie, noi nefacand nimic local. Asa cum de fapt intreaga infrastructura turistica de la Snagov nu au facut-o Snagovenii si nu pentru Snagoveni si cand aceasta a disparut, asa cum si aparuse, local nimeni nu a spus de fapt nimic … 

>> Retur la CUPRINS

3:35 > Spatii comerciale diversificate
>> Link la secventa video
1) pai vedem in 2020 ca mari mall-uri au probleme (pot falimenta caci se inchid multe firme si chiar lanturi comerciale) si toti au nevoie de subventii. Si cineva poate sa creada ca intr-o destinarie noua, piata noua, segmente noi, departe (spatial) de metropole si fara un set puternic de agrement (de zi pentru turisti) – ar reusi sa “faca” “ceva” ce nici Mamaia nu poate? Care (in 2020 – cand prezinti si propui) ar putea fi “peste” mall-uri celebre din centrul Bucurestiului?
2) cati intreprinzatori au inchis in 2020 in Snagov, in Ilfov, in Romania, in lume?
3) cum poti sa scrii un studiu de fezabilitate si sa iti asumi si responsabilitatea atingerii unor indicatori (altfel dai banii inapoi si indatorezi / falimentezi primaria si deci comunitatea). Oare (in recesiune) cum poti sa crezi – pretinzi – manipulezi in asa hal?
4) prioritatile locale (reale) ar putea fi de-a lungul cresterii rezilientei (capacitatii de supravietuire si continuitate), reducerea depedentelor si deplasarilor prin: minim o  brutarie in comuna / minim o sifonarie / sprijinirea unor productii locale de miere – ceva agro-business la nivel mic, apicultura, legat de pescuit, ceva mini ferme si solarii care sa aiba si piata locala asigurata, ceva ateliere de reparatii si confectii locale, IT cat cuprinde si orice noi tehnologii etc. (dar nu doar partea de investitii din care ies comisioane etc.). Partea de continuitate – sustenabilitate ramane provocarea principala.

>> Retur la CUPRINS 

3:52 > Acces la arterele majore de circulatie A3 si DN1
>> Link la secventa video
1) pai deja exista, suunt moderne si functionale. Ce se mai doreste? O noua schimbare de borduri? Pai s-a gresit (deja) in multe feluri si in vechiul proiect. Care ar putea fi beneficiile marginale (in mod responsabil) daca se adopta “moda” din Bucuresti de anuale “imbunatatiri” si tocare de bani (aiurea)?
2) apropo: de ce pentru accesul la A3 exista (deja) doua poduri? Caci era suficient unul. Inteleg ca primul era gresit. Ok. L-au facut pe al -2-lea bine. Dar cat costa sa pietruiesti circa 400 metri (catre al 2-lea pod) fata de costul primului pod? Si acum, CE? E cazul unui al -3-lea pod? 

>> Retur la CUPRINS

4:05 > Extindere in zone de dezvoltare rezidentiala
>> Link la secventa video
1) al cui interes si beneficiu este? Cine – ce incaseaza in plus? Cu ce bani? Pentru cine? De ce sa cresti aglomerarea (deja existenta)? Cine vrea si sustine asa ceva? Oare cei care au luat terenuri in padure / Rezervatia naturala Snagov?
Daca discutam despre investitii cu bani publici si in interesul/ beneficiul comunitatii (existente si care si voteaza) – care sunt prioritatile acestora?
2) cum s-a gestionat poluarea generata anterior de construirea celor cateva mii de vile? Caci s-a dus moloz si resturi prin padurile invecinate si mai ales in lacul Snagov (ca umpluturi). Acum unde sa se mai duca? (Caci a devenit mai greu)
3) ce capacitate de asigurare a disciplinei in constructii (urbanism) are cu adevarat Primaria Snagov? 

>> Retur la CUPRINS

4:19 > (secventa) unul miroase ceva vin intr-un pahar …
>> Link la secventa video
Ce – cine este? (localnic, votant, investitor, cineva din primarie, tinerii din comunitate, viitori nou veniti?)
Si CE poti intelege din aceasta secventa? In final ne ramane (doar) sa bem ori sarbatorim ceva? Ce? 

>> Retur la CUPRINS

4:21 > SNAGOV 2020-2030 (gen sinteza)
>> Link la secventa video
1) Mesaj: “Localitate moderna, administrata eficient, cu un nivel ridicat de calitate a vietii”
1a) Pai de fapt Snagovul nu prea produce (venituri) si nu pare sustenabil. Ci dependent de ceva bani primiti anual de la “centru”. Si in trecut (poate) ca mai tot erau ceva terenuri si fantasme imobliare. Dar daca (si cand) se inchide robinetul redistribuirii nemeritate si pe plan local nu se face si produce mai nimic, unde si cum va ajunge nivelul de trai?
Nu ar trebui construita (strategic) o capacitate sustenabila de generare venituri (profit) din si prin resursele locale? Si deci sa nu mai fie date (aiurea) si pe nimic la tot felul de terti si tunari imobiliari care doar speculeaza (in defavoarea comunitatii locale)?
2) (mesaj): “Statiune turistica de interes national”
2a) deci poate s-a terminat cu “imparteala” terenurilor. Si unii s-au prins acum ca fara “interes national” nu este nici eligiblitatea la finantari UE etc. Si acum daca au terenuri, vor (tot cu banii altora) sa faca altceva. Numai ca cei negospodari (chiar cand au dat de bani) au facut numai prostii in intreaga tara si nu a ramas mai nimic functional (nici din majoritatea afacerilor pornite din privat, integral) – caci mediuil de afaceri este dat peste cap. Unde sa mai fie (viitoarea) clasa medie care sa vina ca turisti? Si cei cu bani multi, de ce ar mai veni la Snagov cand ar putea calatori in toata lumea (destul de mare pentru a nu trece de 2 ori prin acelasi loc intr-o viata de om). Sa fie ca la SAPARD (caci si la Snagov s-au facut cel pution 5 vile): iei banii, faci vila si apoi nu o prezinti si incluzi in circuitul public de turism (doar ramaii cu vila).
3) (mesaj): “Zona de dezvoltare durabila pentru comert si si servicii cu intrastructura moderna”
3a) pai ceva productie, agribusiness, orice bazat pe utilizarea resurselor locale strategice si unice (patrimoniu natural si cultural / turism de zi cu cel putin 50 de furnizori locali etc.) De exemplu, in fiecare sat ar trebui sa existe centre nautice (nu motorizate), de inchirieri biciclete, trasee prin padure, cel putin 2-3 restaurante diferite si toate integrate in cateva mari “povesti” coerente. Cum este intr-un mare DisneyLand sau LegoLand sau Parcuri de Aventura (dar cumva – dispersate in toata comuna si de fapt intreaga zona). E de invatat multe din exemplul (reusit) de la Comana. Dar si din circa 5-6 arii naturale protejate din vecinatatea unor metropole.
E nevoie de mult dialog si colaborare. Primaria (in sine) nu este eligibila pentru majoritatea nevoilor (necesare) pentru o reala relansare. Si nu are nici cum sa isi gaseasca cofinantare (date fiind si sechelele si apucaturile trecute, de care nu pare ca s-ar desbara nici in prezent). Caci (de exemplu) nu pare sa inteleaga marea diferenta dintre etapa investitionala a unui proiect si cea operationala (cu indicatori de asigurat) si riscul de a da banii inapoi daca nu ii realizezi (si astfel sa falimentezi primaria si comunitatea). Pare sa existe impresia ca “spui ca la partid” ce vrei si te “sprijina” un “prieten” si iti mai si sterge din datoriile acumulare (daca “te ai bine”). Pai o abordare numai pe paguba – nu este deloc sanatoasa. Dar daca vei fi votat din nou (doar pe promisiuni) in oarece final, toti vor ajunge pagubiti (mai putin cei care dau tunul imobiliar, isi fac bagajele si fug). Dvs. In ce categorie sunteti? Cand veti considera ca e nevoie si de responsabilitate, eliminarea minciunilor si chiar exista si subiecte serioase (fara loc de smecherii)? Ati intalnit si vazut vreodata ceva afaceri, institutii si oameni normali (fara coruptie, mita etc.)? Mai exista ceva sperante? Sau trebuie totul sa se buseasca “de tot” si numai apoi, din cioburi si cine supravietuieste, sa o ia de la capat cu mai ramane? 

>> Retur la CUPRINS

CONCLUZII:
1) Daca Primaria Snagov doreste si vede viitorii locuitori ai Snagovului ca cei prezentati in film, inseamna (de fapt) ca intentioneaza sa ii evacueze/izgoneasca/elimine/extermine pe cei existenti. Caci oamenii cei din filme seamana (cel mult) cu o parte din noii veniti (ca putere financiara, imbracaminte, comportament etc.) nu cu localnicii – votantii anului 2020 ori chiar 2030.
1a) Deci (pt cei care au facut acest film) as intreba: Stiti ca cei noi veniti (la cele cateva mii de vile) nu voteaza la Snagov pentru ca nu au si in acte domiciliu/resedinta la Snagov?
Motivatii: Pentru (de exemplu) a avea servicii medicale (implicite) in Bucuresti si pentru ca sa aiba copii eligibili pentru scolile din Bucuresti?

Deci (pentru asa film) ar fi bine sa considerati un alt target (care si voteaza) si un cu totul alt suport imagistic. Ceva “mai de la tara”. Si daca ati merge la ceva biserici si ati mai discuta si cu ceva profesori pensionari si locuitorii intelepti (putini – dar sunt) care pot sa si justifice ce spun, ar putea rezulta un set de idei destul de interesant (si chiar de succes). Oferta si promisiunile ar trebui sa fie corelate cu nevoile si problemele reale si cu solutii si abordari mai realiste si credibile. Mai ales dupa suitele (similare) de prostire din campaniile electorale anterioare 
2) Strategia de Dezvoltare Snagov 2020-2030 si PUG Snagov (actualizare) sunt documente extrem de importante pentru o comunitate / UAT. Nu se face de un grup restrans, fara dezbatere publica si atat de eronat
(Nota: chiar am tradus o carte speciala dedicata acestui demers “Total Balanced Scorecards”, profesia mea este de consultant in management si am fost 6 ani chiar si profesor asociat la UB – FAA, chiar la Masterat si responsabilul disciplinei Consultanta in management)
3) Nu in ultima saptamana a unei campanii electorale, se lanseaza (via un partid) o astfel de “noutate” si se creeaza impresia unor promisiuni / certitudini / se manipuleaza etc.
Cand (in fapt) daca ne uitam la aceeasi Primarie – echipa – grup, au mai facut o Strategie in 2012 si rezultatele promise au fost cam zero (re-vezi link cu 113 pagini, cat si o foarte sumara analiza a acestuia)

Fundatia Snagov isi doreste (in fapt) ca subiecte precum Strategia de dezvoltare Snagov 2020-2030 si PUG Snagov (actualizare) sa fie realizate si mai ales dezbatute public pe durata de cel putin 2 luni, online, astfel incat toti cei interesati sa poata comenta si completa si adauga intrebari si exemple si poze la nivel de paragraf / sectiune. Iar Fundatia Snagov (oricum) este pregatita sa faca (si in paralel si gratuit) o astfel de facilitate [desi a facut si FORUMul in care prezinta Regulamentul si Planul de Management la nivel se sectiune/articol si se poate comenta si propune imbunatatiri la acest nivel). Asa ca este necesar pe anumite subiecte (ex: PUG) sa ne intoarcem chiar si la nivelul 1989 (ex: orto-foto plane, limite si suprafete / articole / acces la HCL Snagov si alte documente juridice etc.).

# Cei care sustin o astfel de abordare sunt invitati sa ajute cu Like / Share / Comentarii / sa ne contacteze direct la: office@FundatiaSnagov.ro / Tel: 0720 762 468

>> Retur la CUPRINS

0Shares

Ajutați cu un comentariu / Leave a Reply: